Należą do nich sprzątające roboty czy mały sprzęt AGD. Światowa sprzedaż tej kategorii wzrosła w roku 2018 o niemal 6 proc., do 650 mld zł, co stanowi niemal 15 proc. wartości całego segmentu. W Polsce z kolei trend rozwija się powoli, ale już teraz mamy swoich faworytów.
- Zdecydowanym hitem wśród naszych klientów są roboty sprzątające. Ich sprzedaż w ujęciu rok do roku zwiększa się systematycznie. Innym popularnym rozwiązaniem są systemy oczyszczania powietrza samodzielnie monitorujące poziom zanieczyszczenia powietrza w pomieszczeniu. W dobie smogu i ogromnego spektrum alergenów smart urządzenia realnie poprawiają komfort naszego życia - mówi Alicja Jankowska Junior Marketing Category Manager w Neonet.
Jak się okazuje, cały segment elektroniki użytkowej staje się coraz popularniejszy wśród Polaków. Już teraz wydajemy średnio prawie 600 zł w ciągu roku na najnowsze rozwiązania.
Największą popularnością, oprócz telefonów, cieszą się telewizory OLED z segmentu premium. Cały rynek obecnie wart jest ponad 7 miliardów złotych i zwiększy swoją wartość o 11 proc. do 2024 roku.
Nowe technologie stanowią swego rodzaju mechanizm samonapędzający. Coraz chętniej korzystamy z aplikacji w smartfonach i w związku z tym kupujemy coraz nowocześniejsze tego typu urządzenia.
Z kolei one ułatwiają konsumentom korzystanie z e-commerce, przede wszystkim zaś robienie zakupów w sklepach internetowych. Dostawcy usług przy tym nie próżnują i udostępniają coraz to nowe i coraz dogodniejsze formy płatności. Przykład z ostatnich dni to nowa propozycja firmy Komputronik.
Od połowy czerwca płatności obsługiwane przez tę firmę można realizować również przez GooglePay, ApplePay oraz VisaCheckout.
- Jako lider innowacyjnych rozwiązań zdecydowaliśmy się rozbudować system płatności o trzy kolejne formy. Jestem przekonany, że rozbudowa systemu płatności pozwoli nam przyciągnąć grono miłośników nowinek i nowoczesnych technologii - komentuje Jerzy Łukasiewicz, dyrektor Działu Usług firmy Komputronik.
