Prace rozpoczęły się dwa lata wcześniej i zakładały one budowę tramwaju również na Azory i Bronowice. Tramwaj do Krowodrzy Górki był I etapem tej inwestycji. Dziś tramwaj do Bronowic już mamy, a linię z Krowodrzy Górki przeciągnięto do Górki Narodowej. Linia na Azory jest w planach, budowana jest linia do Mistrzejowic. Pojawiają się jednak i nowe projekty - linia do Przegorzał, na os. Złocień, a są i tacy, którzy marzą o tramwaju do Wieliczki.
W piątek, 11 listopada 2022 roku, pierwsze kursowe tramwajowe pojawiły się wcześnie rano na całkowicie przebudowanej pętli tramwajowej Krowodrza Górka. Po pół roku ogromnych komunikacyjnych turbulencji i utrudnień okolica znów została optymalnie skomunikowana z centrum Krakowa. Ale utrudnienia się nie skończyły. Nadal trwały prace w okolicy i budowa linii do Górki Narodowej.
Z kolei dokładnie 30 lat temu, także 5 listopada dostarczone zostały pierwsze wagony GT6 z Norymbergi. Przywieziono je na wagonach kolejowych i rozładowano na Dworcu Towarowym. Tam znajdował się specjalny tor, który łączył krakowskie torowiska tramwajowe i torami kolejowymi.
Teraz "wiedeńczyki" są systematycznie wycofywane linii, podobnie jak i inne stare tramwaje. Zastępuję je nowoczesne "bombardiery" i "krakowiaki". Ostatnio tramwaje z Wiednia zniknęły z popularnej linii nr 52 jeżdżącej na Ruczaj.
Oto najbardziej zanieczyszczone polskie miasta

- Co pasażerowie komunikacji miejskiej robią źle? Przegląd najgorszych zachowań
- Fryzury dla kobiet po 40. i 50. Zobacz, jak się czesać, aby odjąć sobie lat!
- Oto najbardziej luksusowe ulice Krakowa. Tutaj mieszkania kosztują krocie!
- TOP 10 rzeczy, które musisz wiedzieć o Krakowie, przyjeżdżając tu na studia!