25 września 2015 r. Zgromadzenie Ogólne ONZ przyjęło Rezolucję, “Przekształcamy nasz świat: Agenda na rzecz zrównoważonego rozwoju 2030”. W ramach tej idei wszystkie państwa członkowskie ONZ zobowiązały się do zrealizowania szerokiego zakresu zadań w pięciu obszarach: ludzie, planeta, dobrobyt, pokój, partnerstwo.
- Problematyka, którą zdecydowaliśmy się poruszyć w tegorocznym projekcie, to jeden z siedemnastu celów znajdujących się w programie rezolucji. Zagadnieniem IV edycji Future Innovators Academy został wybrany cel 12: “Zapewnić wzorce zrównoważonej konsumpcji i produkcji” - tłumaczy Agnieszka Sznajder.
Każdy z nas ma wpływ na to, jak będzie wyglądała w przyszłości nasza planeta. Uświadamianie o tym młodego pokolenia i angażowanie młodych ludzi w tworzenie innowacyjnych rozwiązań w tym zakresie to podstawa.
- To także nasz - jako realizatorów edukacji przyszłości - obowiązek i przywilej. Dlatego angażujemy i łączymy naszą serdeczną moc w trosce o naszą planetę i ekologiczną edukację dzieci i młodzieży – podkreśla Agnieszka Sznajder.
Jak przebiega nauka w Akademii Przyszłych innowatorów IV?
Future Innovators Academy, to ogólnopolska, interaktywna przestrzeń, w której w tym roku wiedzę na temat ekologii zdobywają dwie grupy wiekowe od 6 lat do 12 lat i od 13 lat do 18 lat. Każda z grup charakteryzuje się innym podejściem do poruszanego zagadnienia. Młodsza grupa wiekowa zwraca uwagę na podstawowe kwestie, takie jak śmieci, zanieczyszczenie powietrza, wód itp. Ci najmłodsi w trakcie zajęć mają asystę dorosłych, którzy im pomagają i razem z nimi pracują.
Głównym tematem starszej grupy wiekowej jest zero waste, czyli obniżanie poziomu generowania odpadów poprzez prewencję, redukcję, recykling i ponowne użycie. Każdy w Akademii Przyszłych Innowatorów dostaje szansę na wypracowywanie innowacyjnych rozwiązań, nowoczesnymi metodami.
Więcej na: heartyfoundation.com
