Powodem rozwiązania bazy Arrivy w Sędziszowie Małopolskim są wysokie koszty funkcjonowania tego przedsiębiorstwa - rosnące ceny paliwa i ubezpieczenia autobusów, spadek liczby pasażerów, a także jak twierdzi przewoźnik nieuczciwa konkurencja.
- Arriva wprowadziła w życie wiele działań restrukturyzacyjnych mających na celu utrzymanie przewozów, m. in: reorganizację siatki połączeń, oszczędności na kosztach, optymalizację wykorzystania majątku - niestety bezskutecznie. Oddziały nadal przynoszą duże straty, które pogłębiają się z roku na rok - informuje Joanna Parzniewska z biura prasowego Arriva.
Działalność przewozową w Sędziszowie Małopolskim Arriva zakończy 30 czerwca 2019 roku.
- O decyzji poinformujemy niezwłocznie po jej podjęciu dając wszystkim uczestnikom tego procesu czas na przygotowanie się do tej niełatwej zmiany - tłumaczy rzecznik prasowy.
Sytuacją zaniepokojone jest Podkarpackie Stowarzyszenie Miłośników Komunikacji.
- Z niepokojem przyjęliśmy oświadczenie zarządu spółki Arriva Bus Transport Polska o zawieszeniu działalności oddziału w Sędziszowie Małopolskim - czytamy w liście otwartym wysłanym do marszałka województwa, Władysława Ortyla.
Jak twierdzi prezes stowarzyszenia, lokalna komunikacja publiczna właśnie przechodzi kryzys.
- Znamy sytuację z Bieszczadów, gdzie spółka Arriva zawiesiła swoją działalność pozbawiając mieszkańców dziesiątek połączeń, które do tej pory nie zostały przywrócone. Nie najlepiej wygląda sytuacja PKS w Przemyślu. Znamy także sytuację z PKS z Rzeszowa, gdzie zawieszono niektóre kursy autobusowe. Teraz dochodzi Sędziszów Małopolski - wymienia Dominik Bąk, prezes zarządu PSMK.
Według prezesa pomóc w kryzysie powinien marszałek województwa podkarpackiego.
- Wzywamy samorząd wojewódzki do podjęcia natychmiastowych działań ze współpracy z powiatami ropczycko-sędziszowskim, strzyżowskim, kolbuszowskim i rzeszowskim oraz gminami bezpośrednio lub pośrednio dotkniętymi problemem - czytamy dalej w liście.
- Rozwiązaniem patowej sytuacji jest np. stworzenie wojewódzkiej spółki komunikacyjnej, która działałaby podobnie, jak koleje regionalne - podpowiada Bąk.
ZOBACZ TEŻ: W Sędziszowie Małopolskim koło Rzeszowa uroczyście otwarto zakład firmy Safran
