https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Balice. Kraków Airport znów obsłużył rekordowo wielu pasażerów. Mimo mgieł i strachu przez koronawirusem

Zbigniew Bartuś
Fot: Adam Wojnar/Polska Press
Mimo niesprzyjającej aury, w tym gęstych mgieł i przekierowanych z tego powodu lotów, a także globalnej paniki wywołanej koronawirusem, podkrakowskie lotnisko w Balicach obsłużyło w lutym aż 654 666 pasażerów, czyli 26 proc. więcej niż przed rokiem. Łącznie od początku 2020 roku przez Kraków Airport przewinęło się dokładnie 1 283 572 podróżnych.

WIDEO: Trzy Szybkie

- W lutym pasażerowie chętnie korzystali z usług lotniczych, wybierając się na zimowy odpoczynek. Największą popularnością wśród nowych krajów dostępnych w ofercie Kraków Airport cieszyła się Islandia – wyjaśnia Radosław Włoszek, prezes Kraków Airport.

Ponadto od 23 lutego można dwa razy w ciągu tygodnia latać liniami Ryanair z Krakowa do Podgoricy, stolicy malowniczej Czarnogóry.

Radosław Włoszek dodaje, że władzom lotniska bardzo zależy na bezpieczeństwie i komforcie coraz liczniejszych pasażerów, dlatego na terenie portu pojawiają się i będą pojawiać nowatorskie rozwiązania; ostatnio uruchomiono m.in. samoobsługowe stanowiska do nadawania bagażu (self-service bag drop).

Kraków Airport udostępnił jej jako pierwsze lotnisko w Polsce. - Usługa self-service bag drop (SBD) jest najnowocześniejszą formą nadawania bagażu przez pasażera, oszczędzającą czas czekania w kolejce do kilkudziesięciu sekund – opisuje prezes.

Wykonawcą inwestycji jest firma SITA, która współpracuje z ponad 40 lotniskami i 55 liniami lotniczymi na całym świecie. Pierwszym przewoźnikiem, który korzysta z 10 samoobsługowych stanowisk jest Wizz Air.

Pasażer po odprawieniu się, np. dzięki aplikacji mobilnej, nadaje na lotnisku samodzielnie bagaż postępując zgodnie z prostą instrukcją (dostępnych jest osiem języków: polski, angielski, niemiecki, francuski, norweski, włoski, hiszpański lub ukraiński). Skanuje kartę pokładową i umieszcza bagaż na specjalnej wadze, która weryfikuje ciężar i wielkość zgodnie z wymogami danej linii lotniczej. Pasażer otrzymuje naklejkę z kodem nadania bagażu i samodzielnie umieszcza go na taśmie. Ten intuicyjny proces skraca czas nadawania bagażu do 20 sekund.

W pierwszym okresie funkcjonowania SBD pasażer może skorzystać z pomocy obsługi. Przy pomocy SBD nie można odprawić ponadwymiarowego bagażu, np. wózków dziecięcych oraz zwierząt.

W związku z rosnącą liczbą pasażerów Kraków Airport nie ustaje w wysiłkach, by ruszyć w końcu z budową nowego pasa startowego. Równocześnie stara się dbać o warunki życia mieszkańców sąsiednich miejscowości. Służy temu m.in. program poprawy komfortu akustycznego mieszkańców Obszaru Ograniczonego Użytkowania dla Lotniska Kraków-Balice.

Jak już szeroko pisaliśmy, w lutym Kraków Airport ogłosił nabór do 2. Edycji tego programu. Mieszkańcy mogą skorzystać ze wsparcia przy wymianie stolarki zewnętrznej (okna i drzwi) o podwyższonej izolacyjności akustycznej. Wnioski do Programu mieszkańcy OOU mogą składać w terminie do 30 kwietnia 2020 r.

Zagrożenie koronawirusem – zasady postępowania w Balicach

Jak zapewnia Radosław Włoszek, w trosce o bezpieczeństwo pasażerów wszystkie służby Kraków Airport współpracują ściśle z Głównym Inspektorem Sanitarnym, Małopolskim Państwowym Wojewódzkim Inspektorem Sanitarnym, służbami państwowymi, przewoźnikami lotniczymi, agentami handlingowymi oraz pozostałymi lotniskami.

- Na bieżąco monitorujemy sytuacje związaną z koronawirusem, dostosowując się do wytycznych przekazanych przez wszystkie merytoryczne służby, wzmacniając działania zapobiegawcze – wyjaśnia prezes.

W Kraków Airport służby Straży Granicznej dokonują pomiaru temperatury pasażerom przylatującym z Włoch oraz osobom, które przebywały w ostatnim czasie w rejonach zagrożonych, jak Chiny, Tajlandia, Korea Południowa, Iran - zgodnie z zaleceniem Głównego Inspektora Sanitarnego.

Służby ratownictwa medycznego na lotnisku są w każdej chwili gotowe wesprzeć każdego pasażera w razie problemów ze zdrowiem.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 22

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
3 marca, 19:51, Jackowski:

Oj bedą lamenty pseudo strategów od planowania inwestycji na lotnisku

Beda bo coraz wiecej swiadomych zagrozen ludzi

J
Jackowski

Oj bedą lamenty pseudo strategów od planowania inwestycji na lotnisku

G
Gość
3 marca, 12:41, Gość:

Jak za komuny zawsze 10 lat za zachodem. Obecna moda to ograniczanie rozbudowy lotnisk i kontrola zbyt dużej ilości turystów. To że nasz port lotniczy w dobie koronowirusa przyjął wszystkie okrężne przeloty ze stref skażonych bez kontroli to DRAŃSTWO.

Liczy sie tylko piniądz

G
Gość
3 marca, 16:33, Jankes:

Wołoszek zapedzi MPL w kozi róg. Prezes do podmiany

Oo co zmieniac ? Przyjdzie z PISu jego kolega.

J
Jankes

Wołoszek zapedzi MPL w kozi róg. Prezes do podmiany

K
Kamilek

To lotnisko wyczerpalo juz swoje możliwości. Kazda nastepna zlotowka zainwestowana to wyrzucanie pieniędzy w błoto

G
Gość

Zwolnicje tego Woloszka toz to czlowiek nie majacy pojecia o llbiznesie lotniczym!

G
Gość
3 marca, 8:55, lot:

Budowa nowego pasa jest niezbędna, ale nie poprawi komfortu podróżnych - konieczna jest natychmiastowa rozbudowa terminala!!! A oni nawet nie mają projektu, nie rozpisali przetargu itp. Żenada , egzystencja i brak planowania!!! Terminal na 12 mln pax powstanie jak lotnisko będzie obsługiwało 15 mln i tak w kółko...

Tu nie ma sensu na dalsze inwestycje. Lokalizacja porażka.

Y
Yeti

Prezes od komunikowania wzrostów ruchu. Żenada

P
Propozycja
2 marca, 17:08, Gość:

Czas pomyśleć o nowym lotnisku pod krakowem nie ma sensu rozbudowywac balic skoro wokół protesty

3 marca, 10:37, Propozycja:

Należałoby wrócić do pomysłu wspólnego dla Katowic i Krakowa lotniska "z prawdziwego zdarzenia" - gdzieś "w połowie drogi". Na pewno da się znaleźć jakiś kawałek w miarę pustego terenu. Nalepiej w pobliżu linii kolejowej, która ponoć ma być wreszcie naprawiana i modernizowana?

3 marca, 11:00, Gość:

Pustynia Błędowska podobno jest pusta

...ale lotnisko takie powinno być w miarę blisko (szybkiej) linii kolejowej, jak i (pseudo)autostrady Kraków-Katowice.

G
Gość

Kolejki masakryczne

G
Gość

Jak za komuny zawsze 10 lat za zachodem. Obecna moda to ograniczanie rozbudowy lotnisk i kontrola zbyt dużej ilości turystów. To że nasz port lotniczy w dobie koronowirusa przyjął wszystkie okrężne przeloty ze stref skażonych bez kontroli to DRAŃSTWO.

M
Maciej
3 marca, 8:55, lot:

Budowa nowego pasa jest niezbędna, ale nie poprawi komfortu podróżnych - konieczna jest natychmiastowa rozbudowa terminala!!! A oni nawet nie mają projektu, nie rozpisali przetargu itp. Żenada , egzystencja i brak planowania!!! Terminal na 12 mln pax powstanie jak lotnisko będzie obsługiwało 15 mln i tak w kółko...

Dokładnie - obecny terminal był nędznym kurnikiem już w momencie jego ostatniej przebudowy. Niestety plany zakładają dalszą rozbudowę zamiast postawienia czegoś nowego z prawdziwego zdarzenia. Smutne to i takie "krakoskie".....

G
Gość
2 marca, 17:08, Gość:

Czas pomyśleć o nowym lotnisku pod krakowem nie ma sensu rozbudowywac balic skoro wokół protesty

3 marca, 10:37, Propozycja:

Należałoby wrócić do pomysłu wspólnego dla Katowic i Krakowa lotniska "z prawdziwego zdarzenia" - gdzieś "w połowie drogi". Na pewno da się znaleźć jakiś kawałek w miarę pustego terenu. Nalepiej w pobliżu linii kolejowej, która ponoć ma być wreszcie naprawiana i modernizowana?

Pustynia Błędowska podobno jest pusta

P
Propozycja
2 marca, 17:08, Gość:

Czas pomyśleć o nowym lotnisku pod krakowem nie ma sensu rozbudowywac balic skoro wokół protesty

Należałoby wrócić do pomysłu wspólnego dla Katowic i Krakowa lotniska "z prawdziwego zdarzenia" - gdzieś "w połowie drogi". Na pewno da się znaleźć jakiś kawałek w miarę pustego terenu. Nalepiej w pobliżu linii kolejowej, która ponoć ma być wreszcie naprawiana i modernizowana?

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska