Wydłużone godziny pracy, specjalne promocje i jeszcze większa dbałość o przestrzeganie obowiązujących w pandemii obostrzeń sanitarnych – to wszystko oferują sklepy wielu sieci, aby klienci mogli robić zakupy jak najbezpieczniej i w zgodzie z przepisami w strefie czerwonej, jaką jest objęta Łódź. Dodatkowym wyzwaniem był też powrót do godzin dla seniorów. Ich także handlowcy zachęcają jak mogą, by między 10. a 12. od poniedziałku do piątku korzystali z danego im przywileju.
- Aby zachęcić seniorów do zakupów w ciągu tygodnia w dedykowanych im godzinach Biedronka oferuje atrakcyjne oferty na produkty codziennej potrzeby - mówi Maciej Łukowski, dyrektor działu zakupów i członek zarządu sieci Biedronka.
Godziny otwarcia Biedronka
W tym tygodniu (z kartą Moja Biedronka) będą mogli kupić taniej każdego dnia coś innego, np.: świeże mleko, herbatę Remsey w torebkach, szynkę konserwową Kraina Wędlin, czy papier toaletowy Soft Queen. Ponadto już 2350 sklepów czynnych jest do godz. 23.30, a 400 - gotowych do pracy całodobowej. Sieć spodziewa się, że w ten sposób ruch klientów powinien rozłożyć się bardziej równomiernie, zwiększając bezpieczeństwo i wygodę kupujących. A osoby, które przyjdą w godzinach między 22. a 6. rano i zrobią zakupy za 99 zł z kartą Moja Biedronka, otrzymają voucher na 15 zł do wykorzystania przez następne 2 dni na kolejne zakupy za kwotę co najmniej 99 zł.
Godziny otwarcia Lidl
Także Lidl wydłużył pracę nawet do godz. 23. w niektórych placówkach, większość jest czynna do godz. 22., a Auchan otwiera swoje sklepy już o godz. 6.30.
Godziny otwarcia Netto
Od 29 października br. wszystkie sklepy Netto, z wyjątkiem placówek zlokalizowanych w centrach handlowych, będą otwarte w godzinach 6-23, aż do odwołania.
Limit osób w sklepach w strefie czerwonej
Zgodnie z aktualnymi wytycznymi, w przypadku strefy czerwonej, w obiektach handlowych, o powierzchni powyżej 100 m kw może przebywać 1 osoba na każde 15 m. Łączna ilość klientów zatem różni się w zależności od wielkości sklepu.
- Nasze sklepy mają różną powierzchnię sali sprzedaży, a średnio wynosi ona ok. 770 m kw – informuje biuro prasowe sieci Netto. - Dokładna liczba klientów, mogących przebywać w sklepie, zostaje obliczona na podstawie rzeczywistej powierzchni danej placówki i taka informacja powinna znaleźć się na plakacie przy wejściu. Ruch będzie koordynował wyznaczony do tego pracownik sklepu lub ochrony. Ponadto każdy może na bieżąco śledzić sytuację we wszystkich placówkach Netto. Jest to możliwe dzięki modułowi, znajdującemu się na podstronie „Znajdź sklep”, który pokazuje przewidywaną liczbę przebywających w danym sklepie klientów. Dzięki temu można zaplanować bezpieczne zakupy, unikając tym samym godzin szczytu oraz oczekiwania w kolejce na wejście do środka.
Przerwa techniczna nieprowadzona
Sklepy dbają też o pracowników. Zapewniają im to, co powinny – środki do dezynfekcji i ochrony osobistej. Stanowiska kasowe zabezpieczyły przezroczystymi płytami.
- Nasi pracownicy zostali wyposażeni w przyłbice ochronne – środek ochrony osobistej chroniący jednocześnie jamę ustną, nos i oczy – dodaje Aleksandra Robaszkiewicz z Lidl Polska. - W odróżnieniu od wielu maseczek przyłbica jest przeznaczona do wielokrotnego użytku.
Nie wprowadzono jednak - jak poprzednim razem - przerwy technicznej.
