Biedronka, czyli spółka Jeronimo Martins Polska na swojej stronie internetowej opublikowała decyzję prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Z komunikatu wynika, że Biedronka stosowała praktyki naruszające interesy konsumentów.
W przypadku zgłoszenia wady towaru z tytułu rękojmi, pracownicy sklepów informowali, że możliwa jest jego naprawa, wymiana lub dokonanie zwrotu gotówki, co mogło wprowadzać klientów w błąd w zakresie wszystkich uprawnień im przysługujących i wyczerpywać znamiona nieuczciwej praktyki rynkowej.
W uzasadnieniu czytamy również o "uniemożliwieniu zgłoszenia przez konsumentów wady towaru na artykuły non-food nie będące w stałym asortymencie sieci sklepów Biedronka w formie pisemnej na przygotowanym przez konsumentów arkuszu papieru poprzez narzucanie konieczności stworzenia - w obecności konsumenta składającego zgłoszenie - protokołu reklamacyjnego w formie elektronicznej przez pracowników sklepów sieci Biedronka,co może stanowić nieuczciwą praktykę rynkową".
Biedronka rozdaje bony
W związku z tym UOKiK nakazał przeprowadzenia przez Jeronimo Martins Polska szkolenia dla klientów i quizu, które zostaną zamieszczone na stronie Biedronki. Pierwsze 35 000 osób, które ukończy quiz otrzyma od Biedronki bony rabatowe w wysokości 10 złotych.
Aby wziąć udział w szkoleniu wystarczy kliknąć aktywny link z przekierowaniem do strony ze szkoleniem. Szkolenie składać się będzie z dwóch części
- części składającej się z materiałów edukacyjno-informacyjnych dotyczących polubownego rozwiązywania sporów konsumenckich
- interaktywnego quizu składającego się z 10-12 pytań o tematyce związanej z polubownym rozwiązywaniem sporów z konsumentami
Źródło: Agencja Informacyjna Polska Press
