Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Bochnia. Nowy wiadukt na DK94 w Bochni gotowy w 70 procentach, nowa konstrukcja żelbetowa została już zalana [ZDJĘCIA]

Paweł Michalczyk
Paweł Michalczyk
Firma, której powierzono budowę wiaduktu, wykonała już 70 procent zaplanowanych robót. Termin zakończenia inwestycji mija w maju
Firma, której powierzono budowę wiaduktu, wykonała już 70 procent zaplanowanych robót. Termin zakończenia inwestycji mija w maju GDDKiA
W dobrym tempie posuwają się prace przy budowie nowego wiaduktu w ciągu drogi krajowej nr 94 w Bochni - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Firma, której powierzono to zadanie jesienią 2021 roku wykonała już 70 procent zaplanowanych robót. Termin zakończenia inwestycji mija w maju.

FLESZ - Oscary rozdane po raz 94.

od 16 lat

Roboty przy rozbiórce starego wiaduktu rozpoczęły się pod koniec października 2021 r. Od wielu już tygodni trwa budowa nowej przeprawy, a na koniec marca 2022 zaawansowanie robót wynosi 70 procent.

- Większość robót wykonano - informuje Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Zabetonowano płytę ustroju nośnego, wykonywana jest izolacja i zasypka przyczółków wiaduktu w Bochni, na DK94. Pozostało do wykonania 30 proc. robót, to m.in.: dokończenie skrzydeł wiaduktu i zasypki za przyczółkami, warstwy konstrukcyjne dojazdów do wiaduktu, nawierzchnia na wiadukcie, dojazdach i chodnikach, bariery i krawężniki. Po przełożeniu ruchu na nowy obiekt rozebrany zostanie tymczasowy wiadukt objazdowy - dodaje.

Inwestycja na DK94 w Bochni obejmuje:

  • budowę wiaduktu tymczasowego wraz z drogą tymczasową,
  • rozbiórkę istniejącego wiaduktu, w km 28+878,
  • budowę nowego wiaduktu wraz dojazdami,
  • rozbiórka objazdu tymczasowego,
  • uzyskanie pozwolenia na użytkowanie dla nowego wiaduktu.

Budowa nowego wiaduktu została podyktowana złym stanem technicznym starego obiektu i koniecznością dostosowania do obowiązujących przepisów odległości od poziomu drogi do spodu wiaduktu. Poprzedni wiadukt powstał w 1984 r, gdy obowiązywały inne przepisy i dlatego jego skrajnia zamiast wymaganych aktualnie 4,5 m miała tylko 4,25 m. Nowy wiadukt został zaprojektowany jako obiekt żelbetowy o konstrukcji ramowej.

Kalendarium

17 kwietnia 2020 r. - podpisana została umowa na zaprojektowanie i budowę z wykonawcą Andrzej Talaga Firma Inżynieryjno-Budowlana.

22 września 2021 r. - wydana została decyzja pozwolenie na budowę

22 października 2021 r. - przekazano wykonawcy plac budowy

Termin realizacji: 19 maja 2022 r.

Koszt inwestycji wynosi 3 579 300 zł.

Masz informacje? Nasza Redakcja czeka na #SYGNAŁ

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska