Powód? Remont. - Planowana jest wymiana najbardziej zużytych części torów, razem z podkładami. Prace będą prowadzone m.in. w rejonie Biprostalu oraz Uniwersytetu Pedagogicznego, wszędzie tam, gdzie jest to konieczne - mówi Piotr Hamarnik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.
Zamiast tramwajów pojadą autobusy przegubowe. ZIKiT zapowiada, że zostaną wykorzystane wszystkie dostępne pojazdy w Krakowie - zarówno MPK, jak i Mobilisa.
Autobusy zastępcze będą jeździć średnio co dwie i pół minuty w godzinach szczytu, a poza szczytem co 3 - 4 minuty (tak jak to było organizowane do tej pory w podobnych sytuacjach). Pytany o możliwe przepełnienie autobusów, przedstawiciel ZIKiT wskazuje, że remont będzie prowadzony m.in. w czasie weekendu majowego, a wtedy liczba pasażerów jest mniejsza niż zwykle.