Prace przy budowie I etapu sądeczanki trwają od września 2022 roku. Obecnie są na etapie robót ziemnych. Na plac budowy przywożone są ogromne ilości kruszywa, które będzie stanowiło podbudowę przyszłej drogi szybkiego ruchu. Będzie ona stanowiła zachodnią obwodnicę Brzeska, co znacznie ułatwi podróżowanie z Nowego Sącza w kierunku autostrady A4.
- Te trzy kilometry drogi bardzo ułatwią ruch tranzytowy drogą krajową nr 75, dlatego że kierowcy nie będą już musieli wjeżdżać do centrum Brzeska do połączenia z drogą krajową nr 94, tylko będą mogli ominąć je od zachodu. Ta droga będzie miała dwie jezdnie, na każdej z nich dwa pasy ruchu w jednym kierunku - mówi Kacper Michna z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Planowany termin zakończenia prac przy budowie I etapu sądeczanki to połowa roku 2024. Budowa właściwego odcinka drogi szybkiego ruchu z Nowego Sącza do granic Brzeska pozostaje kwestią dalszej przyszłości. Trwa oczekiwanie na wydanie decyzji środowiskowej. Jak informowaliśmy ostatnio, GDDKiA dopuszcza możliwość kompilacji wariantów przebiegu drogi, w efekcie czego powstałby tunel pod górą Just. Rozwiązanie to stanowi modyfikację wariantu C, preferowanego przez GDDKiA oraz ukłon w stronę samorządowców preferujących wariant A.
Sądeczanka będzie miała około 50 km długości. W zależności od wariantu jej długość waha się od 43,9 do 51,5 km.
- Kopalnia Soli Bochnia wymieniła zadaszenia szybów, będą podświetlane napisy z datą
- Skałki w Muchówce nowym pomnikiem przyrody w Wiśnicko-Lipnickim Parku Krajobrazowym
- Pół godziny drogi od Krakowa czeka cię zupełnie inny świat. Warto wybrać ten kierunek
- Tradycje Barbórkowe i kult Św. Kingi na liście niematerialnego dziedzictwa
- W Bochni uruchomiono recyklomat. Zużyty plastik i szkło można wymieniać na eco-monety
- Na górze Kamionna w Beskidzie Wyspowym powstanie wieża widokowa. Ogłoszono przetarg