Budowa łącznicy. Przystanek Zabłocie nabiera kształtów

pb
Budowa łącznicy kolejowej pomiędzy Zabłociem i Krzemionkami idzie sprawnie. Przed nami budowa ostatnich filarów potężnych estakad. Coraz okazalej prezentuje się przyszły przystanek kolejowy na Zabłociu.

Inwestycja, dzięki której pociągi wjeżdżające do Krakowa od południa nie będą musiały zawracać na stacji Kraków Płaszów, trwa od ubiegłego roku. Przez ten czas budowlańcy nie tylko postawili niemal całe estakady. Równolegle trwają prace przy przebudowie układu torowego w okolicy oraz wznoszenie nowych przystanków - Zabłocie i Krzemionki.

Prace według PKP PLK idą sprawnie. Od połowy listopada przewidziany jest kolejny etap prac. - Od 16 listopada zamknięta zostanie estakada Obrońców Lwowa. Musi ona zostać zamknięta aby postawić trzy ostatnie podpory. Prace przy ich wznoszeniu potrwają do końca roku - mówi Dorota Szalacha z PKP PLK.

Równolegle trwają prace przy wznoszeniu praktycznie nowych przystanków Kraków Zabłocie i Kraków Krzemionki, które mają być bardziej zintegrowane z komunikacją miejską w Krakowie.

Budowana łącznica kolejowa umożliwi uruchomienie szybkiego i bezpośredniego połączenia kolejowego na trasie Kraków Główny – Skawina i dalej do Oświęcimia oraz Zakopanego. Po zakończeniu inwestycji podróż z Krakowa do Zakopanego skróci się o około 15 minut. Ponadto powstająca łącznica pozwoli na uruchomienie bezpośredniego połączenia między stacjami Kraków Główny – Kraków Bonarka.

Wartość inwestycji wynosi niespełna 260 mln zł. Prace mają zakończyć się w trzecim kwartale przyszłego roku.

Autor: Anna Kaczmarz

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Prace przy przystanku są podzielone na 2 części. W pierwsze powstają perony, wiaty, windy, schody - cała potrzebna infrastruktura. W drugiej części zostaną dobudowane tylko dodatkowe tory.

r
raf

Ktoś mi wytłumaczy prostą być może sprawę? Jeżeli w przyszłym roku ma zacząć się inwestycja polegająca na budowie drugiej pary torów z Krk do Kr Płaszowa to dlaczego na Zabłociu budują taki przystanek a nie od razu uwzględniający 4 tory?

Dodaj ogłoszenie