– Wykonawca dokłada wszelkich starań, by mieszkańcy skorzystali z nowego połączenia we wrześniu. Montowane są zbiorniki na deszczówkę, intensywne działania są prowadzone na terenie powstającej pętli tramwajowej w Górce Narodowej. Jesienią – gdy temperatura będzie niższa – wzdłuż całej inwestycji będą realizowane nasadzenia drzew i krzewów – zaznacza Andrzej Kulig, zastępca prezydenta Krakowa.
Dzięki nowej linii tramwajowej dojadą do centrum w ok. 20 minut
Według danych Wydziału Spraw Administracyjnych Urzędu Miasta Krakowa w obrębie oddziaływania inwestycji zameldowanych jest ponad 18 tys. osób. Do tej grupy należy doliczyć osoby mieszkające w tym rejonie bez meldunku, przyjezdnych z gmin położonych na północ od Krakowa, a także przyszłych mieszkańców północy Krakowa w ramach realizowanych i planowanych inwestycji mieszkaniowych. Jak się szacuje, nowa infrastruktura będzie więc dostępna dla ok. 30 tysięcy osób, które dzięki linii tramwajowej dojadą do śródmieścia w około 20 minut
Spora część poszczególnych elementów zadania jest już zrealizowana. Z przebudowanego torowiska na odcinku od Wybickiego do ul. Fieldorfa Nila korzystają już pasażerowie, z ulic Ździebły-Danowskiego, gen. Sosabowskiego, Pachońskiego, a także z tunelu wzdłuż ul. Opolskiej - kierowcy, a piesi i rowerzyści z chodników i ścieżek zrealizowanych wzdłuż poszczególnych odcinków ulic.
Została wybudowana od nowa pętla tramwajowa „Krowodrza Górka”, wyprowadzone zostały tory w kierunku osiedla Azory, gotowe są już estakady nad potokiem Sudoł, kładka dla pieszych w rejonie ul. Szopkarzy, most nad rzeką Białuchą, przepust nad Bibiczanką, wiadukt kolejowy pomiędzy ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej a Bociana, dwa z trzech parkingów park&ride (przy pętli na Krowodrzy Górce i przy ul. Ptaszyckiego).
W ramach nasadzeń pojawi się 3,5 tysiąca roślin
W planach są jeszcze przede wszystkim nasadzenia. Te rozpoczną się za kilka tygodni i potrwają całą jesień. Dlaczego tak?
- Bo zgodnie ze sztuką ogrodniczą, drzewa – szczególnie liściaste, a takich będzie zdecydowana większość – sadzi się poza sezonem letnim i zimowym - wyjaśniają w krakowskim magistracie.
Dla przypomnienia – w ramach zadania nasadzonych będzie prawie 3,5 tys. roślin – zdecydowana większość w granicach inwestycji. Z kolei w rejonie ul. Węgrzeckiej, a więc nieopodal pętli na Górce Narodowej, zostanie utworzony kolejny „Park Krakowian”. Wszędzie tam, gdzie to możliwe ze względów technologicznych, zastosowano tzw. zielone torowisko. Oznacza to, że około 60 proc. linii będzie zielona. Do tego dojdą wiaty przystankowe z dachami z rozchodników. Część już została zamontowana. Docelowo wszystkie wiaty mają być zielone.
Parking na Górce Narodowej zostanie oddany nieco później
Poza nasadzeniami najpoważniejszy zakres to dokończenie budowy zintegrowanego węzła przesiadkowego na Górce Narodowej: dwupoziomowego parkingu P&R na ok. 470 pojazdów z terminalem autobusowym i pętlą tramwajową. Realizacja części torowej powinna zakończyć się jeszcze w sierpniu. To pozwoli na uruchomienie regularnej komunikacji tramwajowej na północ wraz z nowym rokiem szkolnym. Budowa pozostałych elementów – terminala, parkingu i połączenia z al. 29 Listopada - ma zakończyć się w tym roku.
W najbliższych tygodniach sporo ma zmienić się też w przypadku ekranów akustycznych. - W wielu miejscach dojdzie do dużych korekt: przy zachowaniu właściwości akustycznych przewidzianych w decyzji środowiskowej, uda się zastosować rozwiązania bardziej przyjazne i akceptowalne dla mieszkańców. Dodatkowo wszędzie gdzie to możliwe, ekrany będą obsadzone różnego rodzaju pnączami - informują w urzędzie.
3 sposoby na piękny trawnik, zobacz co radzi ekspert, to musisz wiedzieć!

- Przepisy na pyszne sałatki
- Parawany jak Koloseum. Oto najlepsze memy znad Bałtyku. Plażowanie to wyzwanie!
- Kraków pod wodą! Tak wyglądało miasto w lipcu 1997 roku. To była powódź tysiąclecia
- Morskie Oko i Rysy w godzinach szczytu. Oto najlepsze memy o turystach w Tatrach!
- Te fioletowe pola pod Krakowem to turystyczny hit. Tak kwitnie lawenda ZDJĘCIA