Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Do końca roku powstaną dwa nowe ronda w Oświęcimiu
Budowa południowej obwodnicy Oświęcimia wraz z mostem na Sole i połączeniem do drogi S 1 rozpoczęła się na początku listopada ub. roku. W ramach 9-kilometrowej drogi przewidziane są m.in. trzy mosty na Wiśle, Sole i Młynówce oraz tunel pod torami w ciągu ul. Ostatni Etap. Jeśli nie liczyć falstartu związanego z przeciągającymi się procedurami administracyjnymi w ub. roku, inwestycja od momentu wbicia symbolicznej łopaty przebiega zgodnie z planem.
- Prace są prowadzone zgodnie z harmonogramem, na inwestycji nie ma poślizgu - zaznaczył Paweł Darowski, kierownik budowy z firmy Budimex, głównego wykonawcy inwestycji.
Podczas niedawnego spotkania w oświęcimskim magistracie z udziałem przedstawicieli miasta, gminy Oświęcim, starostwa, inwestora GDDKiA oraz ZDW przedstawił stan zaawansowania prac, a także problemy, których nie brakuje.
Zapewnił także, że wykonawca stara się ograniczać utrudnienia dla kierowców i mieszkańców związane z prowadzoną inwestycją.
Dotyczą one m.in. budowy ronda w ciągu drogi wojewódzkiej 948 w kierunku na Kęty oraz kolejnego na drodze 933 w rejonie ulicy Legionów. Tutaj rozpoczęcie prac planowane jest w połowie lipca, co w połączeniu z nasileniem ruchu wakacyjnego może stwarzać wiele uciążliwości i problemów dla mieszkańców.
- Staramy się zminimalizować utrudnienia związane z rondami wykonując wiele prac przygotowawczych i dodatkowych przed wprowadzeniem ruchu wahadłowego. Jeśli nie będzie innych warunków, które mogą nas zaskoczyć planujemy zakończyć ich budowę do końca tego roku – powiedział Paweł Darowski.
Tymczasem we wrześniu przybędą kolejne utrudnienia w związku z realizacją tunelu pod torami w ciągu ul. Ostatni Etap. O tym wykonawca poinformuje z wyprzedzeniem.
– Są to ważne informacje dla mieszkańców, staramy się dyskutować o organizacji ruchu, przyjmować rozwiązania, które będą jak najmniej uciążliwe dla mieszkańców – podkreślił prezydent miasta Janusz Chwierut.
Kluczowa inwestycja dla układu komunikacyjnego Oświęcimia
Jak dodaje, inwestycja, która zakłada również budowę mostu na Sole jest kluczowa i strategiczna, w znacznym stopniu pozwoli rozładować problemy komunikacyjne w mieście.
- Zdajemy sobie sprawę z uciążliwości i kłopotów komunikacyjnych jakie nas czekają, mamy jednak przekonanie, że w 2025 roku będziemy się cieszyć z nowej obwodnicy – zauważył prezydent Oświęcimia.
Na miejskim etapie jej przebiegu wybudowane zostanie jeszcze trzecie rondo przy ulicy Zatorskiej za Castoramą, ułatwiające zjazd w kierunku północnej obwodnicy miasta i Zatora. Jego budowa zaplanowana jest na przyszły rok.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Rejsy wycieczkowe Wisłą z Oświęcimia do Krakowa. Niepowtarzalne widoki
- Zmiany personalne w diecezji biesko - żywieckiej. Gdzie nowi proboszczowie i księża?
- Zajęcia studentów uczelni w Oświęcimiu mrożą krew w żyłach. Zdjęcia
- Spływ "Trzy Zapory" z medalistą olimpijskim i finałem nad Sołą w Oświęcimiu
- Rajd Rowerowy w Brzeszczach. W pomarańczowym peletonie jechało 700 rowerzystów!
- Kolejny krok do "małego atomu" pod Oświęcimiem. Krok od wydania decyzji środowiskowej
