https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Budowa północnej obwodnicy Krakowa. Coraz więcej asfaltu, dłuższe mosty i tunele

Piotr Rąpalski
Budowa S52 Północnej Obwodnicy Krakowa rozpoczęła się w lipcu 2020 r. Droga była przewidziana do realizacji do lipca 2023 roku, ale nie uda się dotrzymać tego terminu. Będzie raczej oddawana etapami w tym i przyszłym roku.
Budowa S52 Północnej Obwodnicy Krakowa rozpoczęła się w lipcu 2020 r. Droga była przewidziana do realizacji do lipca 2023 roku, ale nie uda się dotrzymać tego terminu. Będzie raczej oddawana etapami w tym i przyszłym roku. GDDKiA
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podsumowała majowe dokonania przy budowie Północnej Obwodnicy Krakowa. Opublikowała też najświeższe zdjęcia lotnicze inwestycji. Wykonano 85 proc. mostów, wiaduktów, murów. Tunele są gotowe w 76,5 proc., a drogi, które robi się na końcu, w 44 proc. Postęp względem kwietnia nie jest porażający, bo w każdym z tych elementów o kilka procent. Ważne jednak, że inwestycja postępuje i nie zalicza przerw. Północna Obwodnica Krakowa ma szansę być oddawana do użytku etapami w latach 2023 i 2024.

Budowana Północna Obwodnica Krakowa (POK) w ciągu drogi ekspresowej S52 będzie miała długość 12,3 km i dwie jezdnie z trzema pasami ruchu na każdej z nich. Węzły drogowe połączą ją z istniejącym układem komunikacyjnym, a 20 km dróg dojazdowych pozwoli na dogodne dojazdy z obszaru Krakowa i okolicznych miejscowości.

Do węzła Modlnica dobudowane zostaną cztery łącznice. Kolejne węzły w kierunku wschodnim to Zielonki, Węgrzce, Batowice i Mistrzejowice. Ten ostatni węzeł wybudowany zostanie w ramach realizacji S7 i połączy obie drogi ekspresowe, zamykając tym samym ring wokół Krakowa. W ciągu S52 POK powstaną także dwa tunele, 27 obiektów (mosty, wiadukty, estakady) i 4 km murów oporowych.

Północna Obwodnica będzie połączona węzłem Mistrzejowice z drogą ekspresową S7 i w ten sposób zamknie się IV obwodnica Krakowa. Ciąg obwodnic połączy wszystkie wyloty dróg krajowych po północnej stronie miasta (A4, DK79, DK94, S7) i usprawni przemieszczanie się od strony zachodniej w kierunku północnym (Kielce, Warszawa), zachodnim (Katowice, Wrocław), wschodnim (Tarnów, Rzeszów) bez konieczności przejazdu przez zatłoczone miasto. Północna Obwodnica przejmie cały ruch tranzytowy, jak również część ruchu miejskiego, obecnie przechodzącego przez północną część miasta drogą krajową DK79. Według prognoz na nowym odcinku już w roku 2025 ruch przekroczy średnio 30 tys. pojazdów na dobę.

Sprawdź zanim wyjedziesz za granicę do pracy

od 16 lat
Wideo

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

R
Rafał
6 czerwca, 18:30, Piter:

O tym, że Północna Obwodnica musi powstać, mówiono już wiele lat temu. Długo ociągano się z tą inwestycją, więc tym bardziej cieszę się, że wreszcie się udało i rośnie na naszych oczach. Jej otwarcie będzie ogromnym przełomem, jeśli chodzi o natężenie ruchu w Północnej części miasta. Przede wszystkim zniknie największy dzisiejszy problem, czyli ruch tranzytowy co w konsekwencji przełoży się na zmniejszenie korków w samym mieście. Mam nadzieję, że szybko zostanie oddana do użytku.

Jak ubędzie samochodów to urzędnicy Majchra zwężą drogi jeszcze mocniej i korki będą takie same.Tą kastę z kółka wzajemnej adoracji trzeba wykopać z tych urzędów.

P
Piter
O tym, że Północna Obwodnica musi powstać, mówiono już wiele lat temu. Długo ociągano się z tą inwestycją, więc tym bardziej cieszę się, że wreszcie się udało i rośnie na naszych oczach. Jej otwarcie będzie ogromnym przełomem, jeśli chodzi o natężenie ruchu w Północnej części miasta. Przede wszystkim zniknie największy dzisiejszy problem, czyli ruch tranzytowy co w konsekwencji przełoży się na zmniejszenie korków w samym mieście. Mam nadzieję, że szybko zostanie oddana do użytku.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska