FLESZ - Nowe przepisy ubezpieczeniowe dla bezrobotnych
Kierowcy zyskają sporo czasu
Ekspresowa S7 pomiędzy węzłami Widoma i Szczepanowice będzie mieć ponad 13 kilometrów. Po jej wybudowaniu kierowcy będą mogli komfortowo ominąć między innymi często korkującą się obecną DK 7 w Słomnikach oraz inne miejscowości, gdzie obowiązują liczne ograniczenia prędkości.
Aktualnie wykonawca trasy ocenia zaawansowanie prac na ponad 80 proc.
Wartość całkowita kontraktu wynosi 508 mln złotych. Budowa rozpoczęła się we wrześniu 2018 roku. Generalnym wykonawcą jest Mota-Engil Central Europe S.A. Nową drogą ekspresową samochody będą mogły jeździć z prędkością 100 km na godzinę. Nowa droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, ale pozostawiona zostanie rezerwa na trzeci pas. Budowany obecnie fragment to środkowy odcinek tej drogi ekspresowej.
- Odcinek od Szczepanowic do Widomej ma być gotowy do końca 2021 roku. A wkrótce będą realizowane kolejne odcinki. Trasa połączy południe Polski z Trójmiastem. Całą drogą ekspresową z Małopolski nad morze pojedziemy w 2023 roku - mówił minister Andrzej Adamczyk podczas inauguracji budowy trasy.
Budowa S7 podzielona na trzy odcinki
Budowa odcinka Szczepanowice-Widoma jest fragmentem większego kontraktu pomiędzy granicą województwa małopolskiego i województwa świętokrzyskiego oraz Krakowem (węzeł Igołomska). Inwestycja została podzielona na trzy odcinki:
- granica województwa (Moczydło) - Szczepanowice
- Szczepanowice - Widoma
- Widoma - Kraków (węzeł Igołomska)
- Krakowskie absurdy budowlane. Deweloper płakał, jak to wymyślał
- To powinieneś wiedzieć o zakrzepicy
- Termy z basenem na stadionie Wisły są już gotowe. Byliśmy w środku
- Ile zarabia kasjer, a ile sprzedawca? Oto zestawienie płac w 18 znanych zawodach
- Pstryknij wraka! Pomóżmy Krakowowi pozbyć się zdezelowanych aut z ulic i chodników
