Obecnie Budowane są dwa odcinki drogi ekspresowej nr 7 na północ od Krakowa – 5,3 km odcinek między węzłami Miechów i Szczepanowice oraz 18,3 km trasy od węzła Widoma do Nowej Huty. Zaawansowanie prac na odcinku biegnącym dalej od Krakowa wynosi 77 proc. i wzrosło niewiele od zimy. Porównując zdjęcia widać jednak, że dała się ona we znaki inwestycji i robotnikom...
Krótszy odcinek biegnie przez rolnicze tereny Wyżyny Miechowskiej. Odcinek S7 Miechów – Szczepanowice pozwoli na ominięcie miasta od wschodu i południa. Teraz, po oddaniu do ruchu we wrześniu odcinka od Moczydła do węzła Miechów, kierowcy muszą zjechać z ekspresówki i przejechać na drogę krajową nr 7 północną obwodnicą Miechowa DW783. Nowa S7 nie łączy się bowiem bezpośrednio z dotychczasową DK7.
Odcinek S7 Miechów-Szczepanowice stanowi fragment drogi ekspresowej S7 Warszawa – Rabka – Chyżne – Słowacja, stanowi element sieci kompleksowej TEN-T, oraz zlokalizowany jest na terenie województwa małopolskiego, w powiecie miechowskim, na terenie miasta i gminy Miechów. Odcinek będzie miał ok. 5,3 km. Koszt inwestycji to ponad 162 mln zł. Odcinek możliwe, że będzie gotowy jesienią 2024 roku, ale czas pokaże...
Pierwotny pomysł na budowę tej drogi S7 na północ od Krakowa był inny. GDDKiA chciała realizować od razu cały 24-kilometrowy odcinek od Moczydła do Szczepanowic, co pozwoliłoby na połączenie z kolejnym odcinkiem Szczepanowice – Widoma. Takie rozwiązanie byłoby najlepsze, nie tylko dla kierowców podróżujących tranzytem. Jednak ze względu na protesty, które pojawiły się podczas przygotowania inwestycji, GDDKiA musiała zmienić plany.
Polski smog najbardziej szkodzi kobietom!
