Tego dnia zostanie również otwarte skrzyżowanie z ul. Darwina, więc na swoje stałe trasy wrócą linie autobusowe nr 110 i 160. Natomiast linia nr 742 zostanie skierowana na nową trasę.
Od dnia 6.05.2024 r. (poniedziałek) w związku z uruchomieniem torowiska tramwajowego pomiędzy ul. Kocmyrzowską i Łowińskiego oraz otwarciem ul. Darwina, zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu linii KMK:
- linie 1 i 5 – będą kursować po trasach czasowo zmienionych: Cichy Kącik / Krowodrza Górka P+R – … – Rondo Kocmyrzowskie im. Ks. Gorzelanego – Kocmyrzowska – Łowińskiego – Elektromontaż;
- linie 110 i 160 – powrócą na swoje stałe trasy.
- linia 742 – zostanie skierowana na nową trasę: Kombinat – Ujastek – Łowińskiego – Blokowa – Darwina – Kocmyrzowska – Wzgórza Krzesławickie;
- linia będzie obsługiwać następujące przystanki:
- w kierunku Wzgórz Krzesławickich: Kombinat 05, Zajezdnia Nowa Huta 03, Elektromontaż 06, Lubocza PKP 03, Cmentarz Grębałów 01, Cmentarz Grębałów Południe 01, Darwina 05, Darwina 04;
- w kierunku Kombinatu: Architektów 04, Os. Na Stoku Szkoła 02, Darwina 06, Cmentarz Grębałów Południe 02, Cmentarz Grębałów 02, Lubocza PKP 01, Elektromontaż 03, Zajezdnia Nowa Huta 04.
Linia 701 będzie funkcjonować bez zmian.
Ponadto, uruchomiona zostanie nowa para przystanków tramwajowych Grodzki Urząd Pracy, zlokalizowana na wiadukcie nad powstającą drogą S7. Słupek przystankowy w kierunku ul. Kocmyrzowskiej będzie oznaczony numerem 02, a w kierunku ul. Łowińskiego 01.
Przystanki Elektromontaż i Grodzki Urząd Pracy będą funkcjonować jako stałe.
S7 odcinek Widoma-Kraków
Budowany odcinek drogi ekspresowej ma 18,3 km długości i połączy istniejące już węzły – Widoma i Kraków Nowa Huta. W ramach inwestycji powstaną cztery węzły (Łuczyce, Raciborowice, Kraków Mistrzejowice, Kraków Grębałów). Zrealizowane zostaną obiekty inżynierskie, drogi dojazdowe i technologiczne, mury oporowe, przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową. Przebudowane zostaną istniejące obiekty inżynierskie, sieć dróg (zjazdów, ulic), infrastruktura tramwajowa i kolejowa, sieć i urządzenia melioracyjne. Zbudowane lub przebudowane zostaną chodniki dla pieszych, ścieżki rowerowe, oświetlenie uliczne oraz infrastruktura techniczna.
Droga ekspresowa S7 między Krakowem a granicą województwa świętokrzyskiego będzie pełniła funkcję obwodnicy dla miejscowości: Książ Wielki, Miechów i Słomniki. Skomunikowana będzie z siecią innych dróg poprzez osiem węzłów: Książ, Miechów, Szczepanowice, Widoma, Łuczyce, Raciborowice, węzeł zespolony Kraków Mistrzejowice oraz węzeł zespolony Kraków Grębałów. Na węźle Mistrzejowice S7 połączy się z drogą ekspresową S52, która będzie stanowić Północną Obwodnicę Krakowa. Oddawanie do użytku S7 na północ od Krakowa będzie zapewne następować etapami w latach 2024-2025.
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
