https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Bukowina Tatrzańska. Wypadek w Bukowinie. Prokuratura postawiła zarzuty właścicielowi wypożyczalni [13.02.2020]

red.
Wypadek w Bukowinie. W poniedziałek zerwany przez wiatr dach zabił trzy osoby
Wypadek w Bukowinie. W poniedziałek zerwany przez wiatr dach zabił trzy osoby Tomasz Mateusiak
Są pierwsze zarzuty po poniedziałkowym wypadku na stacji narciarskiej w Bukowinie Tatrzańskiej, gdzie śmierć poniosły trzy osoby, a ranna została jedna osoba. Prokuratura zarzuty postawiła właścicielowi wypożyczalni sprzętu narciarskiego, z której spadł dach i zabił ludzi.

Wypadek w Bukowinie: są zarzuty

- Prokurator po przeanalizowaniu materiału dowodowego uznał, że na tym etapie śledztwa istnieją podstawy do przedstawienia zarzuty inwestorowi popełnienia przestępstwa z art. 90 prawa budowlanego, czyli do popełnienia samowoli budowlanej. Wiemy, że posadowił obiekt budowlany bez jakiegokolwiek zgłoszenia do administracji architektoniczno-budowlanej - mówi Barbara Bogdanowicz, szefowa zakopiańskiej prokuratury rejonowej.

Podejrzany został przesłuchany. Przyznał się do popełnienia zarzucanego mu czynu. Do prokuratury przyszedł z dwoma adwokatami.

- Jest to początkowy etap śledztwa. Nadal będą wykonywane czynności procesowe. Zamierzamy powoływać biegłych z zakresu budownictwa, żeby stwierdzić, czy obiekt ten był zbudowany zgodnie ze sztuką budowlaną, czy stanowił realne zagrożenie dla ludzi, a w konsekwencji czy mógł doprowadzić do nieumyślnej śmierci trzech ofiar - dodaje prokurator Bogdanowicz.

Wypadek w Bukowinie Tatrzańskiej. Spadający dach zabił dwie osoby.

Bukowina Tatrzańska. Śmiertelny wypadek na narciarskim stoku...

Śledztwo bowiem jest od początku prowadzone pod kątem nie tylko złamania prawa budowlanego, ale także nieumyślnego spowodowania śmierci trzech osób, a także uszkodzenia ciała czwartej osoby.

Podejrzany to ok. 30-letni mieszkaniec Podhala. Prokuratura nie chciała podać żadnych innych bliższych informacji o tym człowieku. Prokuratura wnioskowała do sądu o zastosowanie wobec podejrzanego dozoru policyjnego, a także zakaz opuszczania kraju połączony z odebranie paszportu. Mężczyzna musiał także wpłacić poręczenie majątkowe.

- Inwestorem obiektu okazał się dzierżawca terenu, na którym stanął obiekt - dodaje prokurator.

Śledczy wiedzą, że obiekt - czyli naczepa tira przerobiona na wypożyczalnię - stał na Rusińskim Wierchu co najmniej kilka lat. Umowa dzierżawy terenu została spisana w 2015 roku.

Śledczy badają sprawę także pod kątem w ogóle narażenia na niebezpieczeństwo ludzi przebywających w rejonie tego obiektu. - Nie przesądzam, że kolejne zarzuty będą stawiane. Najpierw musimy zebrać cały materiał dowodowy - dodaje prokuratorka.

Dzisiaj w Zakładzie Medycyny Sądowej w Krakowie ma odbyć się sekcja zwłok trzech ofiar - 52-letniej kobiety i jej dwóch córek: 15 i 21-latki.

Zakopane. Na Gubałówce też może kiedyś dojść do tragedii. Pr...

Podhale: Stacje narciarskie zamknięte dzień po tragedii na P...

Tragedia w Bukowinie. Wypożyczalnia to samowola budowlana. P...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Uroczystości w Gnieźnie. Hołd dla pierwszych królów Polski

Komentarze 30

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Ma

A ile razy na terenie wyciągu narciarskiego są prowadzone imprezy promocyjne i na hura stawiane są budy i inne obiekty bez pozwolenia jeżdżę już czterdzieści lat na nartach i nie jedno widziałem co potrafi unieść się w powietrze. Jest mi bardzo przykro że tak to się skończyło ale młody chłopak chciał mieć swój interes a nie zabijać ludzi. Niestety tu zawinił urząd który powinien regularnie kontrolować takie obiekty. Dam przykład a gdyby na Krupówkach zerwało daszek z budki od babci która handluje oscypkami i ten daszek by taż poleciał na ludzi to co wtedy też samowola budowlana?

Nie bo takie obiekty stawia się na zgłoszenie bez kontroli urzędu, dotycz to nawet stalowych garaży

N
Nie czepiam się, ale..

Zastanawiam się czy dziennikarze kiedyś nauczą się pisać. Dawno nie przeczytalam artykułu, który nie zawierałby błędu. Zastanawiam się też kto to jest inwestor popełnienia przestępstwa.

G
Gość

Zal serce pęka ,cala rodzina (żeńska ) poniosła śmierć,Jeżdże tam 12 lat i było spokojnie.Dramat dla wszystkich.Wszyscy rozpisują się o budowli,nie broniąc właściciela nie takie wiatry wytrzymala,jednak tego ostatniego nie była w stanie.Czytajmy alerty RCB bo to Ważna Sprawa,pomimo uchybień budowlanych i innych uda się nam przeżyć,jeszcze raz wyrażam mój smutek z powodu tragedii która dotknęła nas wszsyskich.

k
krk
12 lutego, 16:45, turysta:

To nie pierwszy i pewnie nie jedyny wypadek śmiertelny na Podhalu spowodowany beztroską tamtejszych mieszkańców dla których ..... tylko dutki

Kilka lat temu w Białce Tatrzańskiej w samym centrum BANI

/kto był ten wie/

zawaliła się ozdobna drewniana brama zginęła wtedy chyba babcia i wnuczek lub wnuczka dokładnie nie pamiętam, ale było coś takiego

Ludzie mają krótką pamięć

Zgadzam się z opinią, że górale to zachłanna nacja

Ceny w Zakopanym jak w Tokio

Nikt przez co najmniej trzy lata nie powinien tam jeździć

siedz na dupie w 30m2

k
kokos

Nie to żebym specjalnie chłopaka bronił ale co teraz będziemy młodemu chłopakowi kare wymierzać a gdzie byli wszyscy urzędnicy wcześniej ! takich pseudobudowli stoi w kraju tysiące - bo nie trzeba zgody bo nie trzeba pozwolenia !!! Stawia ktoś bez zgody rozbiórka natychmiast a nie teraz cyrk - Może trzeba teraz w szczycie sezonu od razu pozamykać wszystkie takie przybytki a nie czekać !!!

G
Gość

gdzie ten nadzór, prokuratorzy i inni odpowiedzialni urzędnicy, na pewno sami nieraz korzystali z tej wypożyczalni i wszystko było cacy...

M
Magda
12 lutego, 15:59, Budorz:

Gdzie są ci pseudo-eksperci co jeszcze niedawno twierdzili, że na takie coś nie trzeba nic, ani pozwolenia, ani zgłoszenia?

Dokładnie... stała tyle lat i teraz się okazuje- jak się coś stało, że to samowola... gdzie byli urzędnicy i kontrole przez tyle lat!!

G
Gość

Sekundeczka a czy taka pakamera nie jest wymiarowo zgodna z przepisami prawa dot. braku uzyskania pozwolenia? a jedynie zgłoszenie?

E
Ehh3
12 lutego, 12:48, Ehh:

Ludzie smsy z RCB dostawali ,że będzie pyzzzdzic i jeśli nie musza, to lepiej zostać w domu, żeby czymś w lepetyne nie zarobić. Teraz się zacznie polowanie na czarownice, a podczas tych samych wichur nowiutki dach z remizy w Falmirowicach zerwalo, szczęście tylko,że nikt nie oberwal.

12 lutego, 18:13, Bolek:

No i co samowola budowlana?ha ha

12 lutego, 18:25, Ehh2:

Jaka samowola, jak naczepa jakich wiele na parkingach, tyle, że oblozona.

12 lutego, 18:27, Gość:

I bez kół

Nawet zakładam, że gdyby okazała się tylko niezgodna z pseudoprawem budowlanym, to koła by sie znalazły i najzwyczajniej by odjechała .

G
Gość
12 lutego, 12:48, Ehh:

Ludzie smsy z RCB dostawali ,że będzie pyzzzdzic i jeśli nie musza, to lepiej zostać w domu, żeby czymś w lepetyne nie zarobić. Teraz się zacznie polowanie na czarownice, a podczas tych samych wichur nowiutki dach z remizy w Falmirowicach zerwalo, szczęście tylko,że nikt nie oberwal.

12 lutego, 18:13, Bolek:

No i co samowola budowlana?ha ha

12 lutego, 18:25, Ehh2:

Jaka samowola, jak naczepa jakich wiele na parkingach, tyle, że oblozona.

I bez kół

E
Ehh2
12 lutego, 12:48, Ehh:

Ludzie smsy z RCB dostawali ,że będzie pyzzzdzic i jeśli nie musza, to lepiej zostać w domu, żeby czymś w lepetyne nie zarobić. Teraz się zacznie polowanie na czarownice, a podczas tych samych wichur nowiutki dach z remizy w Falmirowicach zerwalo, szczęście tylko,że nikt nie oberwal.

12 lutego, 18:13, Bolek:

No i co samowola budowlana?ha ha

Jaka samowola, jak naczepa jakich wiele na parkingach, tyle, że oblozona.

B
Bolek
12 lutego, 12:48, Ehh:

Ludzie smsy z RCB dostawali ,że będzie pyzzzdzic i jeśli nie musza, to lepiej zostać w domu, żeby czymś w lepetyne nie zarobić. Teraz się zacznie polowanie na czarownice, a podczas tych samych wichur nowiutki dach z remizy w Falmirowicach zerwalo, szczęście tylko,że nikt nie oberwal.

No i co samowola budowlana?ha ha

G
Gość
12 lutego, 16:45, turysta:

To nie pierwszy i pewnie nie jedyny wypadek śmiertelny na Podhalu spowodowany beztroską tamtejszych mieszkańców dla których ..... tylko dutki

Kilka lat temu w Białce Tatrzańskiej w samym centrum BANI

/kto był ten wie/

zawaliła się ozdobna drewniana brama zginęła wtedy chyba babcia i wnuczek lub wnuczka dokładnie nie pamiętam, ale było coś takiego

Ludzie mają krótką pamięć

Zgadzam się z opinią, że górale to zachłanna nacja

Ceny w Zakopanym jak w Tokio

Nikt przez co najmniej trzy lata nie powinien tam jeździć

tak jest nawet artykul w gazecie krakowskiej i taka sama sytuacja , brama przy hotelu bania , ciekawe czy ktos siedzial za smierc dwojga ludzi ? masakra co dzieje sie w turystycznych miejscowowosciach , same chaltury budy bez zgod i wypadki,, czy ktos to wreszcie moze podsumowac i kto za to wszystko odpowiada ? kto zarzadza tymi miescinami ? czy beda odwolani za te wypadki ?

G
Gość
12 lutego, 15:59, Budorz:

Gdzie są ci pseudo-eksperci co jeszcze niedawno twierdzili, że na takie coś nie trzeba nic, ani pozwolenia, ani zgłoszenia?

Na postawienie naczepy?Wygogluj ile naczep wiatr zwiewa nawet podczas jazdy. Wpisz San Bernardino,tylko wciagu ostatniej doby na jednej trasie co najmniej 7 ciężarówek się wywrocilo.W Polsce od razu wyskoczyło kilka podobnych zdarzeń w ciągu ostatniej doby :Sobiejuchy ,Moderokwa .

G
Gość

Tylko dutki by liczyli pazerni górale

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska