Dodaje, że pomimo relatywnie niskich cen skupu, które w czwartym tygodniu września (19-25.09) według danych MRiRW wyniosły średnio 3,37 zł/t, czyli o 5 proc. mniej niż przed rokiem, produkcja mięsa drobiowego nadal jest opłacalna.
Polskie mięso drobiowe staje się coraz bardziej popularne zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym.
Z danych GUS wynika, że w 2015 r. przeciętne miesięczne spożycie drobiu w polskim gospodarstwie domowym wyniosło 1,53 kg/os. i systematycznie wzrasta. Popyt wewnętrzny na mięso drobiowe wspierany jest również przez wyższe ceny mięsa wieprzowego.
W czwartym tygodniu września średnio za kilogram żywca wieprzowego płacono 5,50 zł, czyli o 18,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W związku z tym relacja ceny kilograma żywca wieprzowego do kilograma żywca kurcząt broilerów w omawianym okresie wyniosła 0,61, wobec 0,77 w odpowiednim okresie poprzedniego roku.
Polscy producenci mięsa drobiowego wykazują się coraz większą aktywnością w zakresie poszukiwania zagranicznych rynków zbytu.
Jak wynika z danych MRiRW w pierwszych siedmiu miesiącach br. łącznie wyeksportowaliśmy blisko 543 tys. t mięsa drobiowego, czyli o 15 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2015 r.
Głównymi odbiorcami polskiego mięsa drobiowego pozostają Niemcy, Wielka Brytania i Francja. Warto zaznaczyć, że eksport do tych krajów łącznie stanowił ponad jedną trzecią wolumenu eksportu w tym okresie i systematycznie wzrasta. W przypadku Wielkiej Brytanii wzrost ten w ujęciu rocznym wyniósł 23 proc., zaś w przypadku Niemiec 18 proc.