
Trasa Ciepłownicza ma połączyć Płaszów z rejonem Łęgu i przebiegać nad albo pod Wisłą.
![[sc]Wariant I[/sc]...](https://d-art.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/7d/54/63edc335d095e_o_xlarge.jpg)
[sc]Wariant I[/sc]
W tym wariancie trasa główna poprowadzona jest mostem i estakadą z rozdzieleniem przebiegu torowiska tramwajowego.
Początek drogi stanowić ma połączenie z projektowaną (na etapie koncepcji) trasą Nowobagrową (przebieg w tunelu). Trasa Ciepłownicza poprowadzona byłaby po nowym śladzie. Początek wyznaczono na skrzyżowaniu ulic Lipskiej, Golikówka, Mierzeja Wiślana, Surzyckiego. Trasa przebiegałaby obok terenów ogródków działkowych zlokalizowanych wzdłuż ul. Golikówka. Przy skrzyżowaniu z ul. Korbońskiego wyznaczono zakończenie tunelu drogowego. Dalej trasa prowadziłaby estakadą przechodząc przez: międzywale wraz z Wisłą, tereny przemysłowe wzdłuż ul. Ciepłowniczej aż do skrzyżowania z ul. Nowohucką, gdzie nastąpiłoby połączenie układu drogowego z torowym prowadzonym od ul. Saskiej.
Początek torowiska przebiegającego wraz z układem drogowym wyznaczono na skrzyżowaniu ulic Lipskiej i Saskiej. Dalej trasa tramwajowa kontynuowana byłaby wzdłuż całego ciągu ul. Saskiej (skrzyżowania z ulicami: ks. Stoszki, Stróża Rybna, Płaszowską, Myśliwską, Koszykarską i Nowohucką). Od skrzyżowania Saska-Nowohucka-Stoczniowców trasa drogowo-torowa kontynuowana byłaby w ul. Nowohuckiej, z rozdzieleniem dróg i torów. Układ drogowy w ul. Nowohuckiej pozostałby bez zmian. Układ torowy
zostałby poprowadzony wzdłuż istniejącej jezdni. Projektowany jest most dla trasy tramwajowej (obok mostu Nowohuckiego). Następnie układ torowy łączy się z główną Trasą Ciepłowniczą (Nowohucka/Ciepłownicza).
Koniec estakady tramwajowej projektowany jest przy drodze wjazdowej prowadzącej do „Selgrosa”. Natomiast koniec trasy głównej stanowiłby węzeł w al. Pokoju – rondo Dywizjonu 308.
![[sc]Wariant II [/sc]...](https://d-art.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/c6/49/63edc3372bd0f_o_xlarge.jpg)
[sc]Wariant II [/sc]
Ten wariant zakłada, że trasa drogowa byłaby prowadzona mostem i estakadą wraz z układem torowym. W przebiegu tym trasę tramwajową zaplanowano od skrzyżowania ulic Lipskiej, Golikówka, Mierzeja Wiślana, Surzyckiego, jako przebiegającą równolegle pomiędzy jezdniami trasy głównej. W wariancie tym trasa drogowa w początkowym przebiegu poprowadzona byłaby w tunelu, jako kontynuacja Trasy Nowobagrowej (w planach), natomiast torowisko na poziomie istniejącym. Następnie tuż za ul. Korbońskiego byłoby zakończenie tunelu drogowego. Dalej trasa drogowa przebiegałaby wraz z torową obok nieruchomości zlokalizowanych wzdłuż ul. Golikówka i terenów ogródków działkowych. Tuż przed międzywalem Wisły projektowany jest most drogowo-tramwajowy. Trasa kontynuowana byłaby więc estakadą przechodząc przez: międzywale wraz z Wisłą, tereny przemysłowe wzdłuż ul. Ciepłowniczej aż do skrzyżowania z ul. Nowohucką. Kolejno po przekroczeniu rzeki projektowany jest koniec mostu, a trasa rozpoczyna przebieg po estakadzie drogowo-tramwajowej. Natomiast koniec tej estakady wyznaczono tuż za zjazdem do „Selgrosa”. Od tego obszaru trasa przechodziłaby na poziom istniejący. Koniec jej przebiegu stanowiłoby rondo Dywizjonu 308.
![[sc]Wariant III [/sc]...](https://d-art.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/62/68/63edc3387f071_o_xlarge.jpg)
[sc]Wariant III [/sc]
W tym wariancie trasę główną drogową zaplanowano w tunelu pod Wisłą z rozdzieleniem torowiska tramwajowego na wschodnią część terenu w ciągu ulic Saskiej i Nowohuckiej.
Początek trasy drogowej stanowić ma połączenie z planowaną Trasą Nowobagrową (przebieg w tunelu trasy drogowej) w rejonie skrzyżowania ulic Lispkiej, Golikówka, Mierzeja Wiślana, Surzyckiego. Trasa przebiegałaby obok terenów przemysłowych zlokalizowanych wzdłuż ul. Golikówka i terenów ogródków działkowych. Tuż za skrzyżowaniem z ul. Korbońskiego nastąpiłby wjazd/wyjazd do tunelu drogowego prowadzącego pod międzywalem, Wisłą, terenami przemysłowymi wzdłuż ul. Ciepłowniczej i skrzyżowaniem z ul. Nowohucką. Po przekroczeniu skrzyżowania Nowohucka/Ciepłownicza przy drodze wjazdowej prowadzącej do „Selgrosa” projektowane są wyjazdy z tunelu drogowego i trasa prowadzona jest na poziomie istniejącym. Natomiast koniec trasy stanowi węzeł al. Pokoju – rondo Dywizjonu 308.
Układ torowy w tym przypadku polegać ma natomiast na dostosowaniu istniejącego przebiegu ul. Saskiej do projektowanego torowiska tramwajowego w osi istniejącej ulicy. Początek układu drogowo-torowego wyznaczono na skrzyżowaniu Lipska-Saska. Dalej trasa prowadziłaby wzdłuż całego ciągu ul. Saskiej (skrzyżowania z ulicami: ks. Stoszki, Stróża Rybna, Płaszowską, Myśliwską, Koszykarską i Nowohucką). Torowisko projektowane jest pomiędzy jezdniami ul. Saskiej równolegle do nich. Od skrzyżowania Saska, Nowohucka, Stoczniowców trasa drogowo-torowa kontynuowana byłaby w ul. Nowohuckiej, z rozdzieleniem układu dróg i torów. Projektowany jest most dla trasy tramwajowej (obok mostu Nowohuckiego). Następnie układ torowy łączy się z jezdniami ulic Nowohucką i Ciepłowniczą na poziomie istniejącym. Wówczas trasa główna przebiega tunelem a trasa tramwajowa prowadzona jest w ciągu dróg ul. Nowohucka-rondo Dywizjonu 308.