Artykuł w którym GDDKiA chwali się drogami, jakie zostaną ukończone w 2021 roku, pojawił się na stronie dyrekcji na krótko przed Sylwestrem. 29 grudnia GDDKiA poinformowała, że w ciągu nadchodzących 12 miesięcy kierowcy dostaną do dyspozycji 385 km nowych dróg w tym:
- 39,6 km autostrady A1 w centrum Polski
- 308,2 km dróg ekspresowych
- 37,7 km pozostałych dróg krajowych
I choć jeśli chodzi o drogi ekspresowe poszczególne odcinki zostaną oddane niemal w całej Polsce, to na liście trudno szukać odcinka S7 na południe od Krakowa, czyli ekspresowego fragmentu popularnej zakopianki.
- To bardzo dziwne - kręci głową Bartłomiej Makowski, kierowca z Zakopanego. - Przecież budowa ekspresówki S7 z Lubnia do Rabki trwa już od 4 lat i w większości powinna być gotowa już jakiś czas temu. Jak wszyscy pamiętamy, różne problemy wykonawców spowodowały, że później niż początkowo myślano o dostępnych odcinkachi Naprawa - Skomielna (2 kilometrowy tunel) oraz Naprawa - Lubień. Tu w grudniu 2019 roku my kierowcy dostaliśmy do użytku tylko jedną jezdnię.
Nowe zdjęcia z placu budowy ekspresowej ZAKOPIANKI S7. Zima ...
Jak dodaje mężczyzna oba te odcinki, zgodnie z jeszcze niedawnymi zapowiedziami, miały być przejezdne w całości w 4 kwartale obecnego już - 2021 roku.
- Teraz, gdy nie ma ich na liście opublikowanej przez GDDKiA, to martwię się, że w ten sposób próbuje nam się dać do zrozumienia, że te odcinki czeka kolejna obsuwa - zastanawia się kierowca.
Okazuje się jednak, że tak nie będzie. Jak wyjaśnia Iwona Mikrut, rzecznik prasowy krakowskiego oddziału GDDKiA jej koledzy z Warszawy przy tworzeniu artykułu musieli bowiem o zakopiance (fragment S7) zapomnieć.
- Na odcinku S7 Lubień - Naprawa faktycznie trzeba dokończyć jezdnię prawą - przypomina Mikrut. - Dotychczasowy wykonawca nie wywiązał się ze swoich zadań i zerwaliśmy z nim umowę. Dopiero kilka dni temu, bo 22 grudnia 2020 r. podpisaliśmy umowę na kontynuację budowy drogi ekspresowej z firmą STRABAG Infrastruktura Południe. Inwestycja ukończona zostanie w 2021 r., w ciągu 8 miesięcy licząc od zakończenia okresu zimowego (który wyznaczono na 15 marca - przyp. red.).
Budowa ekspresowej S7. Prawy tunel zakopianki jest już całko...
Jak wyjaśnia pani rzecznik cały czas kontynuowana jest budowa odcinka Naprawa - Skomielna Biała. To odcinek tunelowy. Trwają prace przy budowie obudowy docelowej wewnątrz obydwu nitek, wykonywane są nisze sygnalizacyjno - alarmowe i hydrantowe oraz przejścia ewakuacyjne pomiędzy nitkami tunelu. Powstają budynki wentylatorni przed portalami, a także wiadukt i nasyp przed portalem północnym.
- Zakończenie budowy tunelu planowane jest na przełomie 2021 i 2022 r. Tu nic się nie zmieniło - kończy Iwona Mikrut i tym samym uspokaja kierowców.
