
To, że mamy pierwszeństwo nie zwalnia nas z obserwacji innych uczestników ruchu. Mamy prawo zakładać, że inni kierowcy i piesi znają przepisy i będą się do nich stosować, powinniśmy jednak uważnie śledzić sytuację na drodze i zachowanie pozostałych osób.

Kierunkowskaz włączamy, aby zasygnalizować chęć zrobienia manewru na drodze. Dlatego też uruchamiamy go przed skrętem, a nie podczas niego.

Fotel kierowcy to nie leżak i nie służy do relaksu. Jego dobre ustawienie zapewnia panowanie zarówno nad kierownicą, jak i hamulcem. Z kolei niepoprawne ustawienie fotela i zagłówka może doprowadzić do poważnych uszkodzeń ciała w razie kolizji.

Ręce na kierownicy powinny znajdować się w pozycji "za piętnaście trzecia". Wielu niedoświadczonych kierowców trzyma ją inaczej. Popularnymi błędami są wystawienie łokcia za okno, kręcenie jedną ręką (tzw. metoda na mydełko), chwyt od wewnątrz i przekładanie kierownicy z ręki do ręki (tzw. "dojenie krowy").