https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Estakada gotowa. Krakowski Szybki Tramwaj przyspieszy

Estakada nad dworcem w Płaszowie stanowi najbardziej efektowny odcinek Krakowskiego Szybkiego Tramwaju.
Estakada nad dworcem w Płaszowie stanowi najbardziej efektowny odcinek Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. Marcin Walus
Zakończyła się budowa kluczowego odcinka Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. Efektowna estakada nad torami w Płaszowie wraz z torowiskiem pomiędzy ulicami Wielicką i Lipską sprawią, że przejazd tramwajów z Bieżanowa i Kurdwanowa w kierunku Ronda Mogilskiego skróci się o kilka minut. Łącznie w ramach inwestycji powstało torowisko o długości 2,19 km. Po kilkusetmetrowej eskadzie będą się poruszać tramwaje, piesi i rowerzyści. Będą mogły także poruszać się pojazdy uprzywilejowane.

Na estakadzie został umieszczony także przystanek tramwajowy, do którego można się dostać bezpośrednio z peronów dworca Kraków Płaszów. Na nowy odcinek skierowane będą trzy linie tramwajowe - 9, 11 oraz 50.

Prace na inwestycji trwały od jesieni 2013 roku. Uroczyste otwarcie inwestycji odbędzie się w niedzielę. Pierwsze tramwaje z pasażerami na estakadę wjadą w poniedziałek 31 sierpnia.

Źródło: Gazeta Krakowska

Komentarze 14

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

R
Rafał_
I z planowanego 4 minutowego przyspieszenia wyszła... kupa... 1 minuta wydłużenia według pomiarów dziennikarzy.

Ale nie ma to jak pełen sukces ogłośić, w końcu tyle milionów na to poszło...
B
Bruce_Lee_Krk
Może by tak zbudować kolejną obwodnicę Krakowa, żeby wieśniaki z KWI, KPR, KWA omijały Nasze piękne miasto? Bez obrazy chłopy, ale za dużo Was u Nas. Pozdrawiam serdecznie i życzę dużo zdrowia, szczęścia i sukcesów.
k
kraqs
A dlaczego autobus nie pojedzie?

Autobus sie nie wykoleja, na osobnym pasie nie stoi w korku, elektryczny jest nawet nie smrodzacy i odporny na zerwane trakcje, nie wybrzuszaja mu sie szyny a jak jeden sie zepsuje to inny go po prostu ominie i nie ma paralizu komunikacyjnego.
B
Bruce_Lee_Krk
Może by tak zbudować kolejną obwodnicę Krakowa, żeby wieśniaki z KWI, KPR, KWA omijały Nasze piękne miasto? Bez obrazy chłopy, ale za dużo Was u Nas. Pozdrawiam serdecznie i życzę dużo zdrowia, szczęścia i sukcesów.
a
adrian14131
nie bd krótsza bo sama przesiadka na rondzie grzegórzeckim to około 2 - 3 minuty na dojscie na drugi przystanek

 
P
PrawieKrakus
Zgadzam się. Czysty idiotyzm. Taka inwestycja dla samego tramwaju i pieszych. Nikt nie pomyslał jak umozliwienie przejazdu samochodów w tym miejscu moglo by rozladować wiecznie zakorkowana ulicę wielicką. Szczyt głupoty i marnotrastwo pieniedzy.
I
Ircio
zadanie kata na lace :-)
L
Ludzie
Co to za inwestycja jak auta nie przejade . Pad sad z tym kto zarzadzil ta budowe dramat ...
d
dr wiktor wektor
przesiadka? i znowu kasowanie biletu?? Pyclik cię nasłał czy co??/
k
kraqs
A dlaczego autobus nie pojedzie?

Autobus sie nie wykoleja, na osobnym pasie nie stoi w korku, elektryczny jest nawet nie smrodzacy i odporny na zerwane trakcje, nie wybrzuszaja mu sie szyny a jak jeden sie zepsuje to inny go po prostu ominie i nie ma paralizu komunikacyjnego.
R
Ryszrd P.
Estakada tak. Zgoda. Ale jak dojechać z Bieżanowa i Kurdwanowa  pod Hale Targową na Grzegórzki. Czyżby "panowie " z MPK i ZIKit-u nie znali Krakowa?
L
Ludzie
Co to za inwestycja jak auta nie przejade . Pad sad z tym kto zarzadzil ta budowe dramat ...
d
dsn1
50 lub 9, a na Rondzie Grzegórzeckim przesiadka w 1, 12, 22, itd itp. Pomimo przesiadki czas przejazdu i tak będize krótszy, niż obecnie. 
L
Ludzie
Co to za inwestycja jak auta nie przejade . Pad sad z tym kto zarzadzil ta budowe dramat ...
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska