https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Futura Park: pomyłka, czy celowe zawyżanie cen?

Katarzyna Ponikowska
Paweł, właściciel biura podróży przy ul. Dietla: - Taka biurokracja to paranoja!
Paweł, właściciel biura podróży przy ul. Dietla: - Taka biurokracja to paranoja! andrzej banaś
Na półkach sklepu Cropp w podkrakowskim centrum handlowym Futura Park pojawiły się dziwnie ometkowane golfy. Na przeceniony towar została naklejona nowa cena - 59,90 zł. Nie byłoby w tym nic zaskakującego, gdyby nie to, że "promocyjna" cena jest... wyższa od regularnej, która wynosiła 49,90 zł.

Kraków: afera w ZIKiT. Prokuratura wszczęła śledztwo

- To skandal! - denerwuje się Czytelnik "Gazety Krakowskiej. - Wygląda to tak, jakby pracownicy celowo zawyżali ceny, powołując się jednocześnie na promocję - dodaje.

Tym bardziej że Cropp, w którym znajdują się dziwne metki, mieści się w outlecie w podkrakowskiej Modlniczce.

Outlety to sklepy, które oferują towary w niższych cenach. Sprzedaje się w nich nadwyżki produkcyjne lub kolekcje z poprzednich sezonów. Ceny to główny magnes outletów i tym Futura chce ściągnąć do siebie klientów. - Niezależnie od pory roku każda rzecz musi być minimum 30 proc. tańsza - wyjaśnia Grzegorz Filipczyk, dyrektor Futury Parku.

Katarzyna Makowska z firmy LPP, skupiającej takie marki jak Cropp, House, Reserved czy Mohito, przyznaje, że takie metki rzeczywiście pojawiły się w Croppie. - Salon źle zametkował towar - wyjaśnia Makowska. - Golf kosztuje nie 59,90, a 19,90. Jak najszybciej zmienimy metki - dodaje.
Zapewnia jednak, że sweter ten jest sprzedawany w cenie prawidłowej. - Jeśli jednak z niewiadomych przyczyn stało się inaczej, wystarczy przyjść do sklepu z paragonem, na którym widnieje zakup z nieprawidłową ceną. Wówczas uwzględnimy reklamację - wyjaśnia Katarzyna Makowska.

Zdaniem jednego z pracowników ze sklepu Cropp nie jest to jednak pierwsza tego typu sytuacja. - Zdarzały się już nieraz zametkowane w ten sposób ciuchy - przyznaje jeden z pracowników sklepu Cropp.

- Nic mi na temat takich sytuacji nie wiadomo - odpowiada Katarzyna Makowska.
Dyrekcja Futura Parku przyznaje, że w wyniku przeprowadzonych w listopadzie 15 kontroli cenowych w sklepach stwierdzono kilka nieprawidłowości. - Ceny towarów zostały odmetkowane i obniżone - mówi Michał Korzeniowski.

Już teraz zapowiada kolejne kontrole. - Pracownicy codziennie odwiedzają wybrane sklepy i weryfikują ceny. Każda próba sztucznego zawyżania ceny wiąże się z konsekwencjami dla najemców, łącznie z karą finansową - mówi Korzeniowski.

Miss Polonia z dawnych lat. Zobacz galerię najpiękniejszych kandydatek!

Academy(c) Awards. Plebiscyt na najlepszy akademik Krakowa!

Mieszkania Kraków. Sprawdź nowy serwis

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 20

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

R
Rafii
ja dzisiaj kupiłem w Futura Park w aptece Super Pharm wode toaletowa oxygene Lanvin, ktora zostałą przeceniona z 239 zł na 79 zł. Jako promocja. Po powrocie do domu sprawdzilem z ciekawosci na internecie jakie sa ceny w innych sklepach. Okazalo sie ze (bazujac na porownywarkach cenowych) ten kosmetyk kosztuje w granicach 50-70 zł w kilkudziesieciu sklepach!!! I taka jest wlasnie promocja w s klepach Futura Park!!!!!
b
bitu
widziałam to ostatnio nie wiem czy w tym sklepie ale było pod spodem widać,że metka przeceniona jest na 39,90 a na tym naklejona 59,90 :D
z
zszokowany sensacja
Tak sie dać podpuścić komuś!!! no ale z czegos trzeba zyc
K
K
Taka wielka afera o taki mały golf...przecież wiadomo od początku że jest to przeoczenie personelu. Ostatnio byłam na zakupach w bershce w Galerii Krakowskiej i przy kasie okazało się iż towar PEŁNOWARTOŚCIOWY jest żle przemetkowany. Wszytsko co kupowałam było droższe niż ceny na metkach!!! Wiele razy robiłam zakupu w outlecie, w reserved i jesli cena na metce się nie zgadazała to tylko na moją korzyść!!:-)Czepiacie sie outletu, weżcie się za zwykle sklepy!!!
k
klient
to napewno jest pomyłka, bądź zwykła ludzka podłość. Ludzie bardzo często odklejają ceny z metek by robić przy kasie awantury, że ceny się nie zgadzają lub są zawyżane. Kilkakrotnie robiłam w tym sklepie zakupy i jeszcze nie trafiłam na taką sytuację by coś kosztowało w promocji więcej niż wynosi cena regularna. Poza tym było widać, ze ten sklep bije rekordy popularności wśród tamtejszych butików, dlatego ktoś musiał się doczepić i wygrzebać jakąś rzecz by nie było idealnie. Z zakupów jestem zadowolona, cropp ma bardzo duze obniżki i kiedy bym tam nie pojechała zawsze mają ciekawe promocje.
k
klientka
to chyba jakies przeoczenie,przeciez jak metkowal ktos towar to by zauwazyl ze cena regularna byla wyzsza i by nie dopuscil do tego aby byla widoczna.Ciuchow tam duzo i to pewnie zwykla pomylka.
a
a
nie dajmy sie zwariowac!wydaje mi sie,ze ludzie celowo odklejaja badz przeklejają ceny!ja jestem bardzo zadowolona z zakupów w tym sklepie,co chwile jakas inna promocja.Dzisiaj zakupilam sobie nawet dwa swetry które w promocji obnizone byly o 70 procent.Nie wiem po co robic taka afere??pewnie dla kasy,bo kazdy redagujący artykuł ją dostaje!
P
Pani Ka
Byłam już kilkakrotnie na zakupach w tym salonie i muszę przyznać, że trafiłam raz na źle ometkowaną rzecz, ale przy kasie wszystko się wyjaśniło, że ciuszek jest dużo tańszy...Sama pracuję w podobnym miejscu i dobrze wiem, jak wygląda taka praca i jak trudno jest upilnować cen na metkach przy tak dużym ruchu i tak dużej ilości towaru...Ci sprzedawcy to tacy sami ludzie jak inni, i każdy ma prawo do błędu, szczególnie gdy wszystko zawsze jest wyjaśniane na korzyść dla klienta....Trochę wiecej wyrozumiałości, mniej gonienia za tanią sensacją...
k
klient
kupuje tam od początku, i nie zauważyłam takich nieprawidłowości, a wręcz przeciwnie zdarzyło sie ze koszulka była przeceniona o te ok. 30% po czym przy kasie okazywało sie ze cena jest dodatkowo obniżona. Bezpodstawne oskarżenia z powodu kilku metek, personel jest na tyle miły ze gdy tylko poprosi sie o sprawdzenie ceny nie ma z tym najmniejszego problemu. Sztuczna i niepotrzebna awantura. Pracuje w jednym z takich sklepów i nie raz zdarzyło sie ze klienci przeklejają metki aby potem wykłócać sie o niższą cene. Jestesmy tylko ludźmi, kazdemu zdarzają sie nieświadome przeoczenia.
g
gb
Jestem klientka tego sklepu i uczęszczam tam dosc czesto , szczególnie ze względu na bardzo korzystne ceny i spora ilosc promocji..Mysle ze jeden golf z błedna cena nie powinien być wyznacznikiem do oceny pracy calego sklepu.. Jak juz ktos nizej wspomnial 'jestesmy tylko ludzmi' i takie błedy sie zdarzaja !warto rowniez zanaczyc ze sweter kosztuje 19,90 a cena naklejona na metce byla cena bledną, naklejoną pewnie przez pomyłke !dziwie sie ze tak dobry dziennik regionalny jak Gazeta Krakowska probuje w sztuczny sposb oczernić dany sklep i robic zła reklame.. dalej bede odwiedzała dany sklep z wielka przyjemnoscia a po tym artykule chyba z jeszcze większą wyrozumiałością..
K
Klient
Nie wiem o co tyle szumu, ja osobiście jestem zadowolona z zakupów w tym sklepie:)
k
kk
Pracownicy takich sklepów to nie roboty! Wszystkim zdarzają się pomyłki
A
Angela
a ja tam myślę, że to bardzo niezadowolona konkurencja zrobiła bubę!!! z tego co widzialam to na otwarciu outletu nigdzie nie bylo tylu klientów co w reserved - az sie wylewalo porzez drzwi i nie trudno bylo zauwazyć niezadowolonę miny i grymasy na twarzach ekspedientek z sąsiednich sklepów. PO PROSTU WIELKA AWANTURA O NIC!!! po prostu ktos chciał zrobic sensacje i jest! Na metce zwykła pomyłka, przeoczenie w natłoku pracy.
M
MJ
nie uważam, że jest to oszustwo czy celowa zamiana cen. Sam byłem tam na zakupach i bardzo miło się zaskoczyłem, nie dość że ceny są konkurencyjny takie jak powinny być w outletach to jeszcze obsługa bardzo się starała żeby zakupy przebiegły sprawnie. Podczas mojej wizyty sam widziałem jak ludzi kombinowali przy metkach starali się je odklejać itd..więc nie rozumie całej tej afery.
.
Co to jest outlet?

MM Outlet - Porady

piątek, 26 listopada 2010 00:00

Outlet! Pod tym pojęciem mieści się wbrew pozorom trochę więcej niż nam się wydaje. Ze względu na branżę odzieżową, do której należymy skupmy się na definicji tego pojęcia zawężonej do tejże. Najkrótsza definicja obejmuje odzież, która z różnych powodów nie sprzedała się w tzw. pierwszym obiegu w sklepach należących do właścicieli poszczególnych marek lub ich franczyzobiorców.

Taka odzież po każdym sezonie zdejmowana jest z półek i wieszaków aby zrobić miejsce nowym kolekcjom. Stamtąd trafia do magazynów i najczęściej przeżywa swoje drugie życie na rynku wtórnym tzw. outletowym. Ale Outlet to również odzież pełnowartościowa pochodząca z tzw. nadwyżek produkcyjnych, to odzież pochodząca z hurtowych zapasów magazynowych, to odzież pełnowartościowa pochodząca ze sklepów typu outlet prowadzonych, mówiąc kolokwialnie, przez poszczególne „marki”, to również odzież pochodząca z pokazów nowego wzornictwa tzw. Sample – niepowtarzalne modele, często w jednym rozmiarze, często nigdy nie wprowadzone do kolekcji.

Outlet obejmuje również odzież z defektem pochodzącą wprost z linii produkcyjnej gdzie po kontroli jakości została zdyskwalifikowana lub pochodzącą prosto ze sklepów, do których została zwrócona przez klientów w formie reklamacji (tzw. customer returns).

Pojęciem pochodzącym z języka polskiego w zasadzie tożsamym z pojęciem outlet są
końcówki kolekcji. Co prawda outlet jest pojęciem trochę szerszym ale umówmy się, że
zawiłości semantyki języka ojczystego nie będą przedmiotem tego artykułu.
Wreszcie mówiąc „outlet” w naszej branży mamy na myśli wszystko co jest z nią związane
– sklepy outletowe, sklepy z końcówkami kolekcji, sklepy z końcówkami serii (pojęcie
zamienne do końcówek kolekcji). Mówiąc „outlet” mamy również na myśli hurtownie
outletowe posiadające w swojej ofercie odzież z końcówek kolekcji oraz szybko rozwijającą
się internetową gałąź branży odzieżowej czyli hurtownie online.
Często poruszaną w naszej branży kwestią jest różnica pomiędzy outletem a odzieżą
używaną. Na pierwszy rzut oka nie ma nic bardziej oczywistego. Outlet to odzież nowa.
Jednak mając na uwadze, że defekt również mieści się w pojęciu outletu (końcówek kolekcji)
należy zauważyć, że odzież zwrócona w formie reklamacji często była użyta – raz dwa
lub trzy. Tak więc z językowego punktu widzenia jest to odzież używana. Oczywiście dla
osób zainteresowanych branżą outletową ważna jest nie językowa wykładnia a tzw. kanał
dystrybucyjny, którym odzież dostaje się na nasz rynek odzieżowy. Nawet przyjmując, że
defekt to częściowo odzież używana należy zgodzić się z twierdzeniem, że najważniejszy w
tym przypadku jest fakt, że odzież ta pochodzi bezpośrednio z rynku pierwotnego.
Z naszego punktu widzenia największa różnica wynika z faktu, że odzież używana, a w
zasadzie jej stylistyka, zawsze pozostanie nieco w tyle za outletem.
końcówki kolekcji

OutletPojęciem pochodzącym z języka polskiego w zasadzie tożsamym z pojęciem outlet są końcówki kolekcji. Co prawda outlet jest pojęciem trochę szerszym ale umówmy się, że zawiłości semantyki języka ojczystego nie będą przedmiotem tego artykułu. Wreszcie mówiąc „outlet” w naszej branży mamy na myśli wszystko co jest z nią związane – sklepy outletowe, sklepy z końcówkami kolekcji, sklepy z końcówkami serii (pojęcie zamienne do końcówek kolekcji). Mówiąc „outlet” mamy również na myśli hurtownie outletowe posiadające w swojej ofercie odzież z końcówek kolekcji oraz szybko rozwijającą się internetową gałąź branży odzieżowej czyli hurtownie online.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska