Miliard oglądających więcej od finału mistrzostw świata 2022
Oglądalność finał katarskiego mundialu pomiędzy Argentyną a Francją szacuje się na 2 miliardy widzów na całym świecie. Natomiast oglądalność prezentacji Cristiano Ronaldo w Al-Nassr osiągnęła niemla 3 miliardy ludzi w 40 różnych sieciach na planecie.
Jak doniósł Pedro Sepulveda z SIC Noticias, oglądalność prezentacji CR7 w Al-Nassr przewyższała oglądalność najważniejszego meczu mistrzostw świata 2022.
„Ceremonia prezentacji Cristiano Ronaldo w Al-Nassr FC osiągnęła 3 miliardy wyświetleń na 40 kanałach na całym świecie. Podczas gdy FIFA WorldCup Finał w Katarze miał łącznie 2 miliardy wyświetleń” – odnotował portugalski dziennikarz.
Wzrost subskrybujących konto Al-Nassr o 10 milionów w ciągu tygodnia
Przed transferem CR7 oficjalne konto saudyjskiego klubu liczyło 853 tysiące subskrybentów. Obecnie osiągnęło około 11 miliona osób subskrybujących stronę Al-Nassr.
Tym samym po transferze Cristiano Ronaldo, który ogłoszono 30 grudnia, Al-Nassr miał 10 milionów obserwujących więcej.
Wspólny post Portugalczyka i Al-Nassr na temat transferu zebrał 33,8 miliona polubień.
Przybycie portugalskiej supergwiazdy sprawiło, że Al Nassr stał się najpopularniejszym klubem na Bliskim Wschodzie. Wcześniej był nim jego lokalny konkurent z Rijadu – Al-Hilal, mający 3,6 miliona obserwujących na Instagramie.

Pod koniec listopada Cristiano jako pierwszy na świecie przekroczył barierę 500 milionów obserwujących na Instagramie. Publiczność Portugalczyka ogólnie rośnie bardzo szybko – w lutym ubiegłego roku przekroczyła granicę 400 milionów subskrybentów.
Obecnie Cristiano ma już 530 milionów obserwujących. Sam Ronaldo też nie skąpi subskrybcji – już śledzi nowych kolegów z zespołu.
Jak wypada wzrost popularności Al-Nassr na tle europejskich potęg?
Aby zademonstrować szybki wzrost popularności Al-Nassr na Instagramie, porównaliśmy liczbę obserwujących saudyjski klub i europejskie drużyny biorące udział w fazie pucharowej Ligi Mistrzów 2022/23.
• 9 klubów na 16 posiada więcej obserwujących na Instagramie niż Al-Nassr – są to Real Madryt, Paris Saint-Germain, Liverpool, Manchester City, Chelsea Lonyn, Bayern Monachium, Borussia Dortmun, Tottenham Hotspur i AC Milan.
• Inter Mediolan znajduje w tyle za Al-Nassr o prawie 2 miliony abonentów. Pozostałe 6 klubów – Napoli, FC Porto, Benfica Lizbona, RB Leipzig, Eintracht Frankfurt i Club Brugge – ma w sumie mniej obserwujących na Instagramie (10,2 mln) niż sam Al-Nassr.
• Jednocześnie czołowe europejskie kluby od lat gromadzą swoją publiczność, a Al-Nassr osiągnął tak imponujący wynik w ciągu tygodnia. I nie ma wątpliwości, że abonenci Cristiano będą nadal przychodzić. No sky limit...
