Oba komunikacyjne projekty miały wejść w życie już 8 stycznia, ale przeciągnęły się procedury prowadzone w tej sprawie przez krakowski Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu. - Ale uruchomienie autobusu MPK, jeszcze nie wiemy o jakim numerze, na trasie Kraków Mały Płaszów - Brzegi - Grabie to kwestia najbliższych dni. Ta linia pojedzie jeszcze w styczniu - powiedział nam burmistrz Wieliczki Artur Kozioł.
Z szacunków wynika, że nowe połączenie będzie kosztować Wieliczkę rocznie ok. 100 tys. zł. Autobus pojedzie z pętli autobusowej w Małym Płaszowie w rejon ronda Światowych Dni Młodzieży w Brzegach, gdzie znajduje się przystanek autobusowy i wykonany na przełomie 2015 i 2016 roku nowoczesny parking dla ok. 100 aut (po planowanej w latach 2018-2019 rozbudowie ma to być już profesjonalny park&ride).
- Natomiast do Grabia, do przystanku „Kościół” zostaną wydłużone niektóre kursy tej linii. Będzie to w tych godzinach, kiedy pojawiają się „dziury” w rozkładzie jazdy linii 221 (kursującej na trasie Niepołomice - Grabie - Brzegi - Kraków - red.) - mówi Piotr Krupa, wiceburmistrz Wieliczki ds. inwestycji.
Docelowo - po zakończeniu kolejowych inwestycji w Węgrzcach Wielkich oraz Kokotowie - nowy autobus MPK ma obsługiwać także te wielickie miejscowości. Celem tego projektu jest odciążenie linii 243, kursującej od kilku lat z krakowskiego Dworca Płaszów przez Kokotów do Węgrzc Wielkich. „243” jest oblegane przez pasażerów, a mieszkańcy gminy Wieliczka co chwilę ponawiają apele o zwiększenie częstotliwości kursów tego autobusu.
Równie gorące są wieloletnie już prośby mieszkańcy wielickiego os. Krzyszkowice o wyznaczenie dodatkowego przystanku dla popularnego autobusu „304” - przy skrzyżowaniu ulicy Ochota i drogi krajowej 94. Bo choć przyśpieszona linia 304 kursuje przy Krzyszkowicach, to nie ma tam „postoju” i pasażerowie z tego rejonu nie mogą korzystać z jedynego „wielickiego” autobusu MPK jeżdżącego do centrum Krakowa.
Do tej pory Kraków odmawiał spełniania postulatu Krzyszkowic. Jednak teraz, jak wynika z informacji wielickiego Urzędu Miasta, jest wreszcie wstępna zgoda ZIKiT-u na zatrzymywanie się "304" na przystanku przy ul. Ochota.
Z zespołem prasowym prasowym ZIKiT-u nie udało nam się wczoraj skontaktować. Do tematu wrócimy.
Komunikacyjna rewolucja w gminie Wieliczka. Za chwilę przetargi
Budowa ponad 100 wiat przystankowych oraz 10 park&ridów, a także zakup kilkunastu autobusów hybrydowych - takie są plany komunikacyjne gminy Wieliczka na lata 2018-2019.
Przetargi na wykonanie przedsięwzięć, które będą dotowane z UE, zostaną ogłoszone w najbliższych dniach, a ich rozstrzygnięć można spodziewać się w marcu.
KONIECZNIE ZOBACZCIE:
WIDEO: Magnes - Kultura Gazura - odcinek 32
Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto