Katarzyna Mitka, dyrektorka Szkoły Podstawowej w Sance (pow. krakowski), jest pod dużym wrażeniem sesji eksperckiej prof. Tony'ego Townsenda z uniwersytetu w Glasgow. Podczas swojego wystąpienia naukowiec przekonywał nauczycieli, że w czasie lekcji cały czas warto zadawać uczniom pytania. - Kiedy zastanawiasz się nad odpowiedzią, pobudzasz mózg do działania - argumentował. Postanowił to udowodnić i zadał uczestnikom zadanie do rozwiązania. Jego oczekiwania się potwierdziły: każdy ze słuchaczy się zaangażował, wszyscy z sobą współpracowali.
- Patrząc na to wystąpienie, cały czas miałam przed oczami swoją szkołę. Niby wydaje się oczywiste, że wiele zależy on nauczyciela, jednak niełatwo zmotywować uczniów. A profesor na kilku przykładach pokazał, jak młodych ludzi stymulować do nauki. Na pewno wykorzystam tę wiedzę - zapewnia Katarzyna Mitka.
Czytaj także:**Lipnica: Błąd językowy prezydenta Komorowskiego**
Agnieszkę Stefaniuk, dyrektorkę Zasadniczej Szkoły Zawodowej we Włodawie (woj. lubelskie), zaciekawiły informacje dotyczące koncepcji pracy szkoły, przekazywane przez dr Danutę Elsner. - Usystematyzowałam wiedzę na ten temat. Utwierdziłam się w tym, co robię dobrze, ale wiem też, co powinnam poprawić - mówi dyrektorka i przyznaje, że w swojej szkole ma wielu trudnych uczniów. Konferencja dała jej też wskazówki, jak mobilizować rodziców do rozwiązywania problemów młodzieży. - Dostałam materiały metodyczne. Przeczytam i ruszę do działania - deklaruje.
Bożena Krzyżanowska, dyrektorka Zespołu Szkół w Siemiatyczach (woj. podlaskie), szczególnie ceni sobie kontakt z zagranicznymi gośćmi i możliwość wymiany doświadczeń. - To dobrze, że możemy się dowiedzieć, jak oni rozwiązywali problemy, zamiast uczyć się na własnej skórze metodą prób i błędów - podkreśla dyrektorka. Najbardziej zainspirowała ją sesja dr. Marka Kaczmarzyka z Uniwersytetu Śląskiego, który mówił o znaczeniu ewolucji w procesie uczenia się i nauczania. - Zaciekawił mnie opis, jak prowadzić wykład, w jaki sposób tonować głos, tak aby mózg odbierał odpowiednie wrażenia - mówi Bożena Krzyżanowska.
Dla uczestników konferencji, poza wykładami, cenne były także rozmowy z kolegami z innych części kraju. Danuta Sawicka, dyrektorka III Liceum Ogólnokształcącego w Radomiu, zauważa, że w swojej 9-letniej pracy zawsze starała się być kreatywna. Ciągłe zmiany w oświacie i nadmiar papierkowej roboty ostudziły w niej jednak zapał.
- Ciągle wypełniamy jakieś papierki. Gdzieś w tym wszystkim gubi się edukacja - przyznaje. - Ta konferencja, rozmowy z innymi dyrektorami dały mi kopa, żebym znów zaczęła działać.
- Rozmowy z innymi nauczycielami, którzy borykają się z podobnymi problemami, były bezcenne. Podobnie jak sesje. Chciałabym, żeby w podobnych konferencjach mogli uczestniczyć wszyscy moi nauczyciele - mówi Beata Cichocka, dyrektorka Zespołu Szkół w Krównikach (Podkarpacie).
Polecamy w serwisie kryminalnamalopolska.pl: Kradł benzynę na angielskich numerach
Sportowetempo.pl. Najlepszy serwis sportowy