- Obecny wiadukt zostanie zachowany, do niego będą dobudowane nowy elementy, dzięki czemu ostatecznie cała konstrukcja będzie szersza. Prace, ze względów bezpieczeństwa, wymagają jednak wstrzymania teraz ruchu aut pod obiektem - mówi Antoni Słaby z firmy Strabag, będącej głównym wykonawcą wielkiej kolejowej inwestycji, której tylko jednym z elementów jest rozbudowa wiaduktu nad ul. Miodową. Głównym elementem wartej blisko miliard złotych inwestycji jest dobudowa dodatkowych torów dla Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej między Bieżanowem a centrum Krakowa. Dlatego poszerzane są wiadukty, by zrobić miejsce na te tory.
- Zakończenie wszystkich prac budowlanych w rejonie ul. Miodowej planowane jest na drugą połowę 2020 roku - informują kolejarze z PKP PLK.
Kolejarze już wprowadzili ograniczenia w ruchu m.in. na ul. Łokietka (brak przejazdu pod wiaduktem) oraz w rejonie Hali Targowej. Tam również poszerzany jest zabytkowy wiadukt. Obecnie kierowcy mogą pod nim przejeżdżać tylko w stronę ronda Grzegórzeckiego. Droga w przeciwną stronę, czyli w kierunku ul. Starowiślnej jest zablokowana. Odblokowana ma zostać dopiero za kilka tygodni - choć pierwotnie kolejarze deklarowali, że stanie się to mniej więcej w lutym. Automatycznie - na kilka miesięcy - zostanie wtedy jednak zamknięty przejazd w stronę ronda Grzegórzeckiego.
Docelowo, między ul. Miodową a ul. Kopernika, nasyp ziemny, po którym poruszają się pociągi, zastąpiony zostanie estakadami o łącznej długości ponad 600 metrów. Na nich właśnie ułożone zostaną cztery tory. - W rejonie ul. Blich już betonujemy filary estakady. Zakładamy, że pierwsze pociągi po pierwszym torze na nowej estakadzie pojadą wiosną 2019 r. Wtedy też rozpoczniemy fizyczny „demontaż” nasypu - podkreślają pracownicy firmy Strabag.
Przypomnijmy, że od niedzieli (11 marca) na duże utrudnienia narażeni są też pasażerowie PKP. Codziennie, między godziną 9.30 a 14.30, całkowicie wyłączany jest ruch pociągów między stacją Kraków Płaszów i stacją Kraków Główny.
Jak informują kolejarze, obecnie przebudowywany jest też m.in. przystanek Kraków Prokocim. Przy przystanku Kraków Złocień budowana jest droga i prowadzona regulacja rzeki Serafy. Intensywne roboty trwają również w podkrakowskich miejscowościach - Kokotowie i Węgrzcach Wielkich. Cała kolejowa inwestycja ma zakończyć się w 2020 roku.
ZOBACZ KONIECZNIE:
WIDEO: Co Ty wiesz o Krakowie?
Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto
