https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kolejarze zamykają przejazd ulicą Miodową pod wiaduktem

Arkadiusz Maciejowski
Kolejne poważne utrudnienia w ruchu wprowadzone zostaną już w poniedziałek (19 marca). Przejazd ul. Miodową, pod wiaduktem PKP, zamknięty ma być dla samochodów mniej więcej przez pięć miesięcy, choć kolejarze nie są w stanie podać konkretnej daty. Pozytywną informacją jest to, że w tym czasie pod wiaduktem będą mogli wciąż przechodzić piesi oraz przejeżdżać rowerzyści.

- Obecny wiadukt zostanie zachowany, do niego będą dobudowane nowy elementy, dzięki czemu ostatecznie cała konstrukcja będzie szersza. Prace, ze względów bezpieczeństwa, wymagają jednak wstrzymania teraz ruchu aut pod obiektem - mówi Antoni Słaby z firmy Strabag, będącej głównym wykonawcą wielkiej kolejowej inwestycji, której tylko jednym z elementów jest rozbudowa wiaduktu nad ul. Miodową. Głównym elementem wartej blisko miliard złotych inwestycji jest dobudowa dodatkowych torów dla Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej między Bieżanowem a centrum Krakowa. Dlatego poszerzane są wiadukty, by zrobić miejsce na te tory.

- Zakończenie wszystkich prac budowlanych w rejonie ul. Miodowej planowane jest na drugą połowę 2020 roku - informują kolejarze z PKP PLK.

Kolejarze już wprowadzili ograniczenia w ruchu m.in. na ul. Łokietka (brak przejazdu pod wiaduktem) oraz w rejonie Hali Targowej. Tam również poszerzany jest zabytkowy wiadukt. Obecnie kierowcy mogą pod nim przejeżdżać tylko w stronę ronda Grzegórzeckiego. Droga w przeciwną stronę, czyli w kierunku ul. Starowiślnej jest zablokowana. Odblokowana ma zostać dopiero za kilka tygodni - choć pierwotnie kolejarze deklarowali, że stanie się to mniej więcej w lutym. Automatycznie - na kilka miesięcy - zostanie wtedy jednak zamknięty przejazd w stronę ronda Grzegórzeckiego.

Docelowo, między ul. Miodową a ul. Kopernika, nasyp ziemny, po którym poruszają się pociągi, zastąpiony zostanie estakadami o łącznej długości ponad 600 metrów. Na nich właśnie ułożone zostaną cztery tory. - W rejonie ul. Blich już betonujemy filary estakady. Zakładamy, że pierwsze pociągi po pierwszym torze na nowej estakadzie pojadą wiosną 2019 r. Wtedy też rozpoczniemy fizyczny „demontaż” nasypu - podkreślają pracownicy firmy Strabag.

Przypomnijmy, że od niedzieli (11 marca) na duże utrudnienia narażeni są też pasażerowie PKP. Codziennie, między godziną 9.30 a 14.30, całkowicie wyłączany jest ruch pociągów między stacją Kraków Płaszów i stacją Kraków Główny.

Jak informują kolejarze, obecnie przebudowywany jest też m.in. przystanek Kraków Prokocim. Przy przystanku Kraków Złocień budowana jest droga i prowadzona regulacja rzeki Serafy. Intensywne roboty trwają również w podkrakowskich miejscowościach - Kokotowie i Węgrzcach Wielkich. Cała kolejowa inwestycja ma zakończyć się w 2020 roku.

ZOBACZ KONIECZNIE:

WIDEO: Co Ty wiesz o Krakowie?

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

dziennikpolski24.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

n
notak
bo prawdziwe mogłoby nie zrobić odpowiedniego wrażenia i nastroju..
k
krysia
Wlasnie i ja tu jestem skonfudowana: jesli pamietam to czesc ulicy Miodowej z wiaduktem kolejowym biegnie od ulicy Starowislney pod wiaduktem , kolo cmentarza zydowskiego w kierunku szkoly podstawowej. Zdjecia i opisy przedstawiaja przejazd i wiadukt kolo Hali Targowej od ulicy Daszynskiego. Gdzie wlasciwie jest ten wiadukt budowany?
g
grzeg
Przecież zdjęcie pokazuje Grzegórzecką, z wjazdem na Wielopole.
n
notak
którędy teraz pojadą te wszystkie auta autobusy i tramwaje które tamtędy codziennie przejeżdżały.
Paraliż miasta będzie...
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska