https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kolejarze znów zamkną tory w centrum Krakowa. Będą wielkie utrudnienia!

Arkadiusz Maciejowski
W Prokocimiu powstaje nowy peron. Układane są też nowe tory
W Prokocimiu powstaje nowy peron. Układane są też nowe tory Anna Kaczmarz / Dziennik Polski / Polska Press
Pasażerowie pociągów regionalnych muszą przygotować się na utrudnienia. Większość składów Kolei Małopolskich jadących m.in. z Tarnowa, nie dojedzie do stacji Kraków Główny.

Nadchodzi kolejny, bardzo ciężki okres dla pasażerów PKP. Kolejarze zapowiedzieli właśnie, że od 3 września ponownie zaczną na kilka godzin dziennie całkowicie zamykać tory między stacją Kraków Główny a Podłęże. Wiele pociągów nie dojedzie przez to do centrum stolicy Małopolski. Jednocześnie jednak w PKP PLK chwalą się postępami robót, prowadzonych w ramach trwającej inwestycji - dobudowie torów dla Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Zgodnie z decyzją kolejarzy, ruch pociągów między centrum Krakowa a Podłężem wstrzymywany będzie codziennie od poniedziałku do piątku w godz. 9.30 -14.30. Podobne ograniczenia obowiązywały już przed wakacjami. Wtedy jednak tory zamykane były też w weekendy.

W PKP PLK tradycyjnie przekonują, że takie ograniczenia - choć cierpią na nich pasażerowie - są konieczne, by bezpiecznie i intensywnie prowadzić roboty. Prowadzone są w kilku częściach miasta m.in. w rejonie Hali Targowej, gdzie po zdemontowaniu części nasypu kolejowego i jednego z torów, trwa budowa nowej estakady, po której będą docelowo jeździć pociągi. Gdy będzie gotowa - w przyszłym roku - rozpocznie się demontaż drugiej części nasypu i budowa kolejnej estakady. Łącznie znajdować będą się na nich cztery tory - przed rozpoczęciem inwestycji na nasypach były tylko dwa tory.

Oczywiście codzienne wstrzymywanie ruchu pociągów na kilka godzin oznacza gigantyczne utrudnienia dla pasażerów. - Nasze pociągi m.in. z Tarnowa i Nowego Sącza w godzinach 9.30-14.30 dojadą tylko do Podłęża, a tam podróżni będą musieli przesiadać się do zastępczych autobusów - mówi Grzegorz Stawowy, prezes Kolei Małopolskich. Z kolei pociągi z Wieliczki w tych godzinach nie będą kursowały w ogóle, a te z lotniska w Balicach kończyć będą trasę na stacji Kraków Gł.

Okazuje się jednak, że również poza tymi „newralgicznymi” pięcioma godzinami, gdy będą zamykane tory między Krakowem Głównym a Podłężem, pasażerów czekają wielkie utrudnienia. A to ze względu na przebudowę torów i peronów na stacji w Płaszowie. - W efekcie z 17 naszych pociągów jadących od strony wschodniej, czyli m.in. z Tranowa, tylko 7 dojedzie do stacji Kraków Główny, a 10 będzie kończyć trasy w Płaszowie - mówi prezes Stawowy, który obawia się odpływu pasażerów. Podobnie będzie bowiem wyglądać sytuacja w przypadku pociągów Kolei Małopolskich wyjeżdżających z Krakowa. Część z nich będzie rozpoczynać kursy w Płaszowie.

Do Krakowa Głównego - od września - nie dojedzie też część pociągów dalekobieżnych - m.in. z Wrocławia czy Przemyśla. Ponowna zmiana rozkładów jazdy na kolei nastąpi pod koniec października, ale pasażerowie raczej nie powinni spodziewać się znacznej poprawy sytuacji. Ograniczenia w ruchu pociągów - w różnej formie - wprowadzane będą nie tylko do końca 2018 roku, ale też w 2019 r.

Wczoraj kolejarze z PKP PLK, odpowiedzialni za zmiany w organizacji ruchu pociągów, ogłaszając wprowadzenie nowych ograniczeń, jednocześnie chwalili się postępem robót. Jeszcze we wrześniu otwarty ma zostać pierwszy, zmodernizowany peron na stacji Kraków- Prokocim. Problem tylko w tym, że... przez wiele godzin dziennie pociągi w ogóle do niego nie dojadą.

KONIECZNIE SPRAWDŹ:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 10

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

P
Pasażer
Rzeczywiście pracę w Krakowie idą. A co z dalszą częścią ? Remont Podłęże Kraków ślimaczy się niemiłosiernie. A sztandarową inwestycją jest remont wiaduktu nad Krakowską w Tarnowie. Chyba doczeka dziesiątej rocznicy rozpoczęcia. Rewelacja. Warto pochwalić.
c
chwilowka24h.pl
Pożyczki na dowód od 300zł do 8.000zł w 30minut
Do 6.000zł na 60dni za Darmo, 100% Online na Konto
Wypełnij bezpłatny wniosek tu:
Wszystko załatawisz przez internet bez wychodzenia z domu!
m
m
Dziecko dzieckiem, ale zjadliwe i nie mające nic wspólnego z rzetelna informacja artykuły już potrafi pisać. Pewnie go klepią po plecach w redakcji i chwalą, że sprawnie dołączył do stylu pozostałych. Gratulacje.
p
popik
Panie Radku to mieszkańcy nie zgodzili sie na remonty w nocy bo jest huk i to sie zgadza ze remonty będą tyle trwały
R
Radek Mróz
No i wszystko jasne. Jak widać na kolei pracować można tylko na jedną zmianę a remoncik może sobie trwać 2 albo 3 lata. Co nas obchodzą zwykli ludzie.
h
henrk
Jest faktem ,że nie było jeszcze w historii takiego przypadku aby wybudować stację, poświęcić ją przez kiecmana ,przeciąć wstęgę przez wybitnie zasłużonych, a potem ją zamknąć i rozebrać. Wojenka miedzy wojewodą a marszałkiem jest obrzydliwą patologią wobec mieszkańców Krakowa i regionu.
M
Mirror
A dobra. Spojrzałem na zdjęcie autora. To jeszcze dziecko, więc może nie wiedzieć.
M
Mirror
Jak to nadchodzi? Ciężki czas w PKP trwa nieprzerwanie od ponad pół wieku.
p
pisiorrrr
bo ci żyłka w oku pęknie
G
Gość
No ale przystanku na Mogilskiej to nie wybudowali nieudacznicy z PISu nie wiedzieli ze beda robili modernizacje srednicy i objazdy wymagane. Skandal zarzadzania PISu w PKP
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska