https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Koleje Małopolskie będą serwisować pociągi w... Dębicy

Arkadiusz Maciejowski
Aneta Zurek / Polska Press
Wojna na torach między spółkami związanymi z PO i PiS doprowadziła do tego, że Koleje Małopolskie będą prowadzić przegląd swoich pociągów poza Krakowem. Ucierpieć mogą na tym pasażerowie.

Konflikt rozpoczął się, gdy marszałek Jacek Krupa, związany z PO, postanowił odebrać „pisowskim” Przewozom Regionalnym (PR) trasę Kraków-Miechów i zlecić realizowanie na niej kursów w ramach SKA Kolejom Małopolskim (KMŁ).
Pod koniec listopada, prezes KMŁ Grzegorz Stawowy zaczął mówić głośno, że może dojść do sytuacji, w której po 10 grudnia będzie musiał odwoływać część kursów. Każdy skład musi bowiem przechodzić co 7 dni podstawowy przegląd. KMŁ nie mają zaplecza technicznego. I korzystają z bocznicy w Płaszowie, należącej do... Przewozów Regionalnych. Umowę mają podpisaną do dziś. I raczej na pewno nie zostanie przedłużona, biorąc pod uwagę, że w PR nazywają Koleje Małopolskie „nieuczciwą konkurencją”.

Jak udało nam się dowiedzieć, pociągi KMŁ serwisowane i naprawiane będą więc, zamiast w Krakowie, na bocznicach m.in. w Nowym Sączu i w... Dębicy. Co powoduje, że w przypadku awarii, skład będzie „holowany” aż na Podkarpacie. Naprawa potrwa więc dużo dłużej. I to może powodować, że KMŁ będą zmuszone odwoływać kursy.

WIDEO: Magnes. Kultura Gazura - odcinek 29

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 14

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

b
były pracownik PKP
W innych województwach urzędnicy województw i przedstawiciele PR dogadali się ,Małopolska ? ale nietrudno się dziwić, nieudolny polityk i poseł obecny Marszałek (nieznający tematyki PKP ) z byłym Dyrektorem PKP kupili Sobie Kolejkę za PUBLICZNE Pieniądze ( bez ludzi i zaplecza technicznego) bawią na dywaniku. Panowie jak chcecie wykończyć PR to zróbcie to z własnej kieszeni albo jak cywilizowani ludzie siądźcie przy stole wypijcie wódkę i dogadajcie się!
P
Pasażer
Pasażer szary Kowalski ma gdzieś politykę, czy prezes przewoźnika to zwolennik PIS czy PO. Co się zmieniło dla pasażera w ciągu 3 lat u obu przewoźników, jak traktują pasażera, co mu zaoferowali PRy i KMŁ.
x
xxx
mam
E
EN77
Przeczytaj sobie koment. EN77 :)
E
EN77
To było do przewidzenia przez PR.
c
cccc
nie pelny podpis, winno byc Maszynista z PR
O
Olo
Maszyniści kmł nie posiadają zapoznani szlaku do Dębicy czyli będą jeździć nielegalnie a to się równa że złamaniem przepisów kolejowych i karami że strony UTK
M
Maszynista
A czy panowie maszyniści z koleji małopolskich mają zapoznanie szlaku do Dębicy bo jeśli nie to jeżdżą nielegalni
M
Maszynista
A czy panowie maszyniści z koleji małopolskich mają zapoznanie szlaku do Dębicy bo jeśli nie to jeżdżą nielegalni
O
Olo
Sam się wypieprz
K
Kamil
Niech wypieprzą te P.R. jak najszybciej, bo to PORAŻKA.
g
gniewko_syn_ryba
czyli ponad 200 km w obie strony ?...
J
Jfk
A czy punkt w Dębicy ma świadectwo zgodności wydawane przez UTK na dany typ taboru , wątpliwe bo na taki dokument czeka się ok. 2-3 miesięcy . Przy braku tego świadectwa UTK może w każdej chwili uziemić tabor tej śmiesznej kolejki
h
henrk
PiS miało dobrego nauczyciela ze strony PO. Jedni drugich warci, ale w tym przypadku stawiam na PiS.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska