- Wpłynęło do nas ostatecznie 13 ofert. Trzy miesiące przewiduje prawo na zapoznanie się z dokumentacją, wyłonienie wykonawcy i kontrolę przetargu. Prace budowalne ruszą po planowanym na pierwszy kwartał 2016 r. podpisaniu umowy z wykonawcą - mówi główny specjalista ds. komunikacji społecznej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddziału w Krakowie. Najtańszą ofertę złożyła włoska firma Salini. Proponuje ona wybudować odcinek drogi za 615 milionów złotych. Zgodnie z dokumentacją jaką złożyła miałoby jej to zająć blisko dwa lata. Daje też 10 lat gwarancji na wybudowany odcinek.
Tymczasem w środę w siedzibie GDDKiA odbędzie się przetarg na kolejny etap budowy zakopianki. Chodzi o odcinek drogowy między Lubniem a Naprawą. Na 10 listopada przewidziano natomiast rozstrzygnięcie przetargu na budowę odcinka między Naprawą a Skomielną Białą. Zgodnie z projektem na tym fragmencie zakopianki powstać ma tunel. Budowa wszystkich trzech odcinków, liczących łącznie 17 kilometrów to najtrudniejsza inwestycja drogowa w Polsce. Jej budowa ma kosztować 3,5 miliarda złotych.
Źródło: Gazeta Krakowska
