- Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie minimum 3 wariantów obwodnicy, z przebiegiem zarówno po wschodniej i zachodniej stronie miasta. Trasa przebiegu co najmniej jednego z wariantów powinna przebiegać tak, by nie było konieczności budowy tunelu – informuje Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
W ramach dokumentacji przygotować należy :
- Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami koncepcji programowej dla co najmniej trzech przebiegów obwodnicy,
- Studium Techniczno- Ekonomiczno- Środowiskowego z elementami koncepcji programowej (szczegółowe rozwiązania techniczne wraz z dokumentacją geologiczno-inżynierską) dla wariantów wskazanych w decyzji środowiskowej.
Wykonawca musi też uzyskać wszelkie wymagane decyzje, pozwolenia, uzgodnienia i opinie.
- Oprócz budowy drogi o długości około 2,5 kilometra powstać muszą skrzyżowania na początku i końcu obwodnicy oraz niezbędne obiekty inżynierskie, mury oporowe, drogi serwisowe i urządzenia ochrony środowiska. Zaprojektować trzeba przebudowę istniejących skrzyżowań, odwodnienia dróg, oświetlenia, infrastruktury technicznej, zjazdów oraz pozostałych elementów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania przyszłej drogi oraz terenów przyległych – podaje Iwona Mikrut.
To już drugi przetarg na projekt obwodnicy Piwnicznej. Poprzedni przetarg został unieważniony 5 marca 2019 r. ze względu na fakt, że oferta z najniższą ceną przewyższała kwotę, którą zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
