- Konferencja z roku na rok przyciąga coraz więcej uczestników z całej Polski, którzy przyjeżdżają do Krakowa, aby wymieniać się doświadczeniami, śledzić aktualne trendy, uczestniczyć w prelekcjach i debatach oraz odwiedzać wystawców prezentujących innowacyjne rozwiązania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu i ESG – podsumują organizatorzy wydarzenia Fundacja Pro NGO.
Konferencja „Od ludzi dla ludzi" 2024 trwała dwa dni. Rozpoczęła się od wieczornego spotkania networkingowego w Hotelu Mercure na Starym Mieście, które zgromadziło się ponad stu uczestników, w tym przedstawiciele firm, organizacji pozarządowych, eksperci CSR, ESG i HR oraz przedstawiciele administracji publicznej. Była to doskonała okazja do wymiany wizytówek, nawiązywania kontaktów oraz omawiania potencjalnych form współpracy. A dla wielu organizacji pozarządowych udział w spotkaniu networkingowym był nowym doświadczeniem, które pozwoliło im przełamać obawy związane z nawiązywaniem relacji biznesowych.
Kolejno w centrum targowo-kongresowym EXPO Kraków odbyła się główna konferencja CSR i ESG® – od ludzi dla ludzi, z udziałem prawie 50 prelegentów, podzielona na trzy sale tematyczne: NGO, biznes, technologii i innowacji. Towarzyszyły jej Targi CSR i ESG, na których swoje projekty i usługi prezentowało kilkudziesięciu wystawców. Uczestnicy mogli skorzystać także ze strefy MOTO zorganizowanej przez KIA Wadowscy oraz strefy networkingu.
Podczas spotkania eksperci dzielili się swoją wiedzą na temat budowania relacji z sektorem prywatnym oraz omawiali możliwości rozwoju organizacji pozarządowych. Uczestnicy mogli lepiej zrozumieć potrzeby i oczekiwania potencjalnych partnerów oraz sposoby na skuteczne zdobywanie wsparcia od sponsorów. Jak podkreślał Jasiek Mela, mówca motywacyjny i ambasador Fundacji Pro NGO, dialog między różnymi środowiskami jest kluczowy dla kształtowania przyszłości opartej na wzajemnym wsparciu i odpowiedzialności społecznej.
- Budowanie relacji między NGO a biznesem nigdy wcześniej nie było tak proste. To spotkanie otwiera nowe perspektywy współpracy międzysektorowej, podkreślając, jak istotny jest dialog oraz współdziałanie różnych środowisk – zaznaczył Mela.
Był też czas, by zgłębić najnowsze wyzwania i trendy związane z raportowaniem oraz strategią zrównoważonego rozwoju w kontekście działań korporacyjnych. Dyskutowano m.in. o zmianach w raportowaniu niefinansowym (wynikających z wejścia w życie dyrektywy CSRD) oraz ich wypływie na polskie firmy i międzynarodowe organizacje, a także o tym, jak praktyki zrównoważonego rozwoju mogą przyczyniać się do budowania przewagi konkurencyjnej.
Natomiast znaczenie nowych technologii dla rozwoju biznesu było szczególnie widoczne w sali technologii i innowacji, gdzie poruszano tematy związane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji oraz narzędzi wspierających prace zespołów CSR, HR i EB. Prelegenci przedstawiali praktyczne rozwiązania, które mogą usprawnić codzienną działalność firm i organizacji, przyczyniając się do realizacji założeń strategii zrównoważonego rozwoju.
Justyna Nowakowska, Product Marketing Expert w eRecruiter, prelegentka sali technologii i innowacji, komentowała włączenie kwestii sztucznej inteligencji do tematyki zrównoważonego rozwoju i CSR: - W dobie dynamicznego rozwoju technologii, szkolenie zespołów CSR i HR staje się kluczowe. Pracownicy świadomi możliwości i ryzyk związanych z technologiami, są w stanie lepiej nimi zarządzać i wdrażać innowacje w etyczny sposób, zawsze stawiając człowieka na pierwszym miejscu - stwierdziła.
Wydarzenie CSR i ESG® – od ludzi dla ludzi pokazuje, jak ważne jest łączenie różnych środowisk w dążeniu do zrównoważonego rozwoju.
- Umożliwia budowanie relacji, wymianę doświadczeń i inspirowanie do podejmowania działań na rzecz społecznej odpowiedzialności. Otwartość na dialog, chęć współpracy oraz poznania rozwiązań wykorzystujących nowe technologie to wartości, które zdominowały tegoroczną edycję wydarzenia. CSR i ESG przestają być jedynie modnymi hasłami, a stają się obszarem zainteresowania odpowiedzialnych firm i organizacji pozarządowych, które chcą współpracować z biznesem na partnerskich zasadach, stawiając na innowacje i zaangażowanie społeczne – zaznaczają organizatorzy konferencji.
Polacy opracowali lek na śmiertelną chorobę
