https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Koronawirus a galerie handlowe. Połowa Polaków chce otwarcia galerii od grudnia

MG/Monday News
Opracowanie:
Do 29 listopada galerie handlowe będą zamknięte
Do 29 listopada galerie handlowe będą zamknięte Aneta Żurek/Polska Press
Do 29 listopada galerie handlowe będą zamknięte. Niewykluczone, że taka sytuacja może zostać przedłużona także na grudzień. Mimo sytuacji epidemiologicznej, ponad połowa Polaków jest za otwarciem galerii handlowych.

Większość Polaków, mimo koronawirusa, chce otwarcia galerii handlowych: badanie

Przeprowadzone w w zeszły weekend przez UCE RESEARCH badanie opinii wśród Polaków wykazało, że 50,6 procent społeczeństwa jest za tym, aby w grudniu ponownie otwarto galerie handlowe. Odmiennie zdanie ma 22,8 procent, a prawie tyle samo wstrzymało się od głosu.

Opinię przeciwnych i niezdecydowanych eksperci tłumaczą strachem i niepewnością dotyczącymi wzrostu zachorowań na święta. Dr Urszula Kłosiewicz-Górecka z Polskiego Instytutu Ekonomicznego stwierdza:

"Galerie powinny być w pełni otwarte dopiero wówczas, gdy linia zachorowań wypłaszczy się i będzie to wyraźnie widocznym trendem. Takie stanowisko zajmuje właśnie 22,8 proc. Polaków. I według mnie, jest to głos jak najbardziej rozsądny, bo Polacy obawiają się wzrostu zachorowań i to akurat na święta lub Nowy Rok."

Z drugiej strony dr Krzysztof Łuczak z proxi.cloud usprawiedliwia zgodną większość chęcią powrotu do normalności oraz postępującym zmęczeniem wprowadzanymi obostrzeniami. Wiele z nich chciałaby zrobić normalne zakupy świąteczne. Jak podaje dr Sonia Buchholtz z Konfederacji Lewiatan, nawet jeśli galerie zostałyby otwarte, prawdopodobnie nie zostałyby odwiedzane tak tłumnie jak na przykład w zeszłym roku. Strach przed zachorowaniem skutecznie zatrzymuje ludzi w domach.

Otwarcie galerii handlowych w grudniu nie tylko umożliwiłoby klientom zrobienie świątecznych zakupów, ale także podratowanie słabnącego od dawna handlu. Agata Samcik z Polskiej Rady Centrów Handlowych zaznacza, że straty mogą wynieść nawet 20 mld złotych. Wiele firm w ciągu następnych trzech miesięcy może całkowicie zniknąć z rynku. W końcu w okresie przedświątecznym sklepy w wielu przypadkach generują ogromne obroty sprzedażowe. Krzysztof Łuczak podkreśla, że zamknięcie drzwi galerii handlowych w okresie przedświątecznym może pogrążyć branżę w poważnym kryzysie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska