https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kozłów. Kto przebuduje linię kolejową do Sędziszowa?

Aleksander Gąciarz
Opracowanie:
Kładkę na stacji w Kozłowie wreszcie zastąpi podziemne przejście
Kładkę na stacji w Kozłowie wreszcie zastąpi podziemne przejście Aleksander Gąciarz
Trzynaście firm złożyło swoje oferty w przetargu na projekt i wykonanie przebudowy odcinka linii kolejowej między Sędziszowem a Kozłowem. Inwestor, PKP PLK, zamierza przeznaczyć na inwestycję niespełna 380 mln złotych. W kosztorysie mieści się tylko jedna oferta, ale zwycięzcę postępowania wyłoni aukcja elektroniczna.

Jak informuje Roman Czubiński z portalu rynek-kolejowy.pl, jedyną ofertę, która zmieściła się w kosztorysie, złożyło Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie. Jej wartość to blisko 378 mln zł. Wszyscy pozostali potencjalni wykonawcy złożyli oferty droższe od wartości kosztorysowej inwestycji. W kwocie 400 mln zmieścili się Strabag, Skanska, Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe i Swietelsky Rail Polska. Najdroższa była oferta PBS Transkol (545,3 mln zł). Ostateczna kolejność oferentów może się zmienić po planowanej na druga połowę sierpnia aukcji elektronicznej.

Przebudowa linii między Sędziszowem a Kozłowem nie będzie prostym zadaniem. Ogłoszenie o przetargu ukazało się w styczniu, a oferty planowano otworzyć w lutym. Z powodu licznych zapytań i zmian w specyfikacji stało się to jednak dopiero w lipcu.

Przebudowa, polegająca na wymianie torów i sieci trakcyjnej, ma sprawić, że maksymalna prędkość pociągów pasażerskich wzrośnie ze 100 do 140 km/h, a za Kozłowem nawet 160 km/h. Dla ruchu towarowego przewidziano wzrost maksymalnej prędkości z 80 do 120 km/h. Przebudowa obejmie też infrastrukturę w postaci budynków (będą zasilane i ogrzewane z wykorzystaniem energii odnawialnej) i peronów. Te w Kozłowie będą miały 300 metrów długości. Jednak co najważniejsze dla Kozłowa to fakt, że istniejąca kładka nad torami wreszcie zostanie zastąpiona wyczekiwanym od lat przejściem podziemnym, wyposażonym w windy.

Przebudowa liczącego 11 km odcinka ma potrwać trzy lata, przy czym w ciągu 29 miesięcy gotowy ma być sam szlak Kozłów – Sędziszów ze stacją Kozłów włącznie.

Inwestycja może być gotowa trzy miesiące przed terminem

Uniejów Rędziny. Wiadukt będzie gotowy już we wrześniu?

Kobiety zagrożone na rynku pracy?

od 16 lat
Wideo

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

E
Emma
Ta kładka w Kozlowie przyprawia o mdłości i nie tylko. A właściwie schody na nią prowadzące. Cud, że nikomu nic się nie stało a może ja po prostu o tym nie wiem. Osoby mniej sprawne lub niepełnosprawne nie mają możliwości dostać się na peron 2 i3. I tak przez dziesięcio lecia. Inwestycja bardzo potrzebna i wyczekiwana.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska