
Porażką prezydenta Majchrowskiego jest polityka parkingowa. Od pierwszej kadencji jego rządów powstawały koncepcje budowy wielu parkingów park&ride i parkingów podziemnych. Z planów niewiele wyszło. Wielką porażką było powołanie gminnej spółki Miejska Infrastruktura, która miała odpowiadać za budowę parkingów.
Spółkę MI miasto powołało w 2014 r. Plany były takie, by do końca 2020 r. funkcjonowało 12 parkingów park&ride na ok. 1600 miejsc. Dotychczas powstały cztery takie obiekty: na Ruczaju (uruchomiony w 2012 r.; obiekt na 200 aut), w Kurdwanowie (167), Bieżanowie (110) i Małym Płaszowie (165). W zeszłym roku zapadła decyzja o likwidacji spółki MI.

Prezydent Majchrowski nie radził sobie z inwestycjami komunikacyjnymi w północnej części Krakowa. Jego przechodnią obietnicą okazała się linia tramwajowa na Górkę Narodową. Prezydent obiecywał ją już w 2010 r. Przez dwie kadencji się nie udało. Budowa rozpoczęła się w tym roku. Wiele lat opóźniła się też przebudowa al. 29 Listopada. Prace rozpoczną się dopiero teraz.

Jednym z zarzutów kierowanych przez mieszkańców wobec prezydenta Krakowa jest betonizacja miasta. Za kadencji Jacka Majchrowskiego urząd wydawał wiele zgód na zabudowę atrakcyjnych terenów, co wzbudzało liczne protesty krakowian.

Sukcesem prezydenta Majchrowskiego jest wymiana taboru autobusowego i tramwajowego. MPK zakupiło w ostatnich latach kilkaset nowoczesnych tramwajów i autobusów.