https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. 700 nowych e-hulajnóg na ulicach miasta [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
TIER, wiodący europejski operator w obszarze mikromobilności, 30 kwietnia rozpoczyna w Krakowie działalność związaną z e-hulajnogami.
TIER, wiodący europejski operator w obszarze mikromobilności, 30 kwietnia rozpoczyna w Krakowie działalność związaną z e-hulajnogami. TIER
TIER, wiodący europejski operator w obszarze mikromobilności, 30 kwietnia rozpoczyna w Krakowie działalność związaną z e-hulajnogami.

WIDEO: Elektryczne hulajnogi nie dla wszystkich. Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić ograniczenia wiekowe i ograniczenia prędkości

Źródło: TVN24/x-news

TIER jest pierwszą firmą z tej branży, która podpisała z miastem porozumienie o warunkach współpracy jeszcze przed rozpoczęciem działalności. Kraków jest też krokiem milowym dla berlińskiego startupu - to już setne miasto na świecie, w którym TIER zmienia mobilność na dobre. Zaledwie dwa tygodnie po polskim debiucie w Trójmieście TIER dostarczy na ulice stolicy małopolski 700 e-hulajnóg, a następnie będzie sukcesywnie zwiększać ich ilość w zależności od potrzeb lokalnej społeczności

- informuje TIER.

Kraków z wizualizacji. Tak mogłoby wyglądać miasto, gdyby wy...

- Kraków to krok milowy dla TIER. To już setne miasto na świecie, w którym dostępne są nasze w 100 procentach neutralnie klimatycznie pojazdy. Wiemy, że mieszkańcy Krakowa są wymagający i świadomi oraz cenią sobie przyjazność środowisku i bezpieczeństwo w stopniu równie wysokim, jak TIER. Jesteśmy przekonani, że to między innymi z tego powodu nasze innowacyjne, bezpieczne i komfortowe e-hulajnogi będą najchętniej wybierane przez mieszkańców - mówi Mathieu Deloly, dyrektor zarządzający TIER w Polsce.

Elektryczne hulajnogi TIER wyróżniają się szeregiem innowacyjnych funkcji, które służą bezpieczeństwu i wygodzie użytkowników. Są wśród nich największe na rynku koła, podwójne hamulce, szersza podstawa, podwójna nóżka, uchwyt do bezprzewodowego ładowania telefonów oraz podwójne zawieszenie. "Wszystko to razem sprawia, że miejska podróż na nich jest płynna, komfortowa i przede wszystkim bezpieczna. Każda przejażdżka z TIER jest nie tylko neutralna dla klimatu, ale także objęta ubezpieczeniem OC. Co ważne, e-hulajnogi TIER mają najdłuższą żywotność na rynku, a ponadto wykwalifikowani technicy regularnie dbają o stan techniczny pojazdów" - podkreślają w TIER.

"Wszystkie elektryczne hulajnogi TIER w Polsce są wyposażone w wymienne baterie, dzięki czemu możliwa będzie ich wymiana na miejscu, przez co technicy nie muszą zabierać hulajnóg w celu ich naładowania do magazynów. Jest to przełomowy sposób zarządzania logistyką" - zaznaczają też w TIER.

Aby spróbować jazdy e-hulajnogą TIER trzeba pobrać aplikację, zarejestrować się i przypisać swoją metodę płatności. Następnie należy znaleźć e-hulajnogę na mapie lub na ulicy i odblokować ją, skanując umieszczony na niej kod QR za pomocą aplikacji. Aby zakończyć jazdę trzeba znaleźć bezpieczne miejsce do zaparkowania, opuść nóżki, otworzyć aplikację TIER i dotknąć przycisku "Zakończ przejazd". Minuta jazdy e-hulajnogą TIER kosztuje 45 groszy, natomiast opłata za odblokowanie hulajnogi wynosi 2,5 zł.

Osoby, które po raz pierwszy zarejestrują się w aplikacji TIER mogą otrzymać dwa darmowe odblokowania i 40 darmowych minut dodanych do ich konta po zarejestrowaniu się z kodem TIERPOLSKA 1.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

:]
30 kwietnia, 23:15, Marek Nowak:

Chiny odchodzą od mobilności miejskich rowerów i e-hulajnog, bo to soę nie sprawdziło. Miasta były obesrane tym badziewiem dosłownie wszędzie i odeszli od tego. Kto pozwala na to by porzucać rower czy hulajnogę gdzie popadnie...

Jak widać Polska jest 20 lat za chińczykami.

Cóż zrobić, kiedy w UMK w dalszym ciągu jeszcze "ton nadają" hobbyści dwóch kółek. Bo to niby "ekologiczne" takie.

A moim zdaniem najbardziej "ekologiczny" jest... koń. Zarówno w użytkowaniu (napęd "owsiany"), jak i w "produkcji". To co: wracamy do bryczek, fiakrów i jeżdżenia wierzchem? Przecież "ekologia" się liczy!

(tylko czy MPO wyrobi ze sprzątaniem ulic z tych eko-zanieczyszczeń...)

M
Marek Nowak

Chiny odchodzą od mobilności miejskich rowerów i e-hulajnog, bo to soę nie sprawdziło. Miasta były obesrane tym badziewiem dosłownie wszędzie i odeszli od tego. Kto pozwala na to by porzucać rower czy hulajnogę gdzie popadnie...

Jak widać Polska jest 20 lat za chińczykami.

:/

Z jednej strony raczej bałbym się pchać z czymś takim na ulicę, między samochody -- nie mówiąc już o tym, że byłbym tam zawalidrogą -- z drugiej strony pchać się z tym na chodnik, między pieszych, to zwykłe chamstwo.

Podsumowując: nie wiem, do kogo właściwie ma być skierowana taka dziwna oferta -- i dlaczego właściwie Kraków zgodził się na coś takiego. Nie mówiąc już o tym, że te porzucane "byle gdzie, byle jak" hulajnogi po prostu powiększają bałagan w mieście.

Może warto, aby firma TIER wyniosła się z tym badziewiem do jakichś miast, gdzie nie mają komunikacji miejskiej? Tam ewentualnie widzę jakieś (wątłe) uzasadnienie dla czegoś takiego.

G
Gość

Super ! I wszystkie leżą hu... wi gdzie porozrzucane.

j
jak_zwykle_bez_hejtu

Te hulajnogi sa potrzebne w Krakowie jak przyslowiowej qrvie majtki ! To jest zakala chodnikow, sciezek rowerowych i ulic. 99% korzystajacych albo nie zna przepisow ruchu drogowego albo ma je gleboko w doopie. A policja albo tego nie widzi, albo nie chce widziec.... obwinic i ukarac kierowce samochodu jest najlatwiej !

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska