https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Aleja 3 Maja będzie dwukierunkowa

Piotr Rąpalski
Gazeta Krakowska Archwium
"Dziś odbyła się wizja lokalna na al. 3 - Maja. Sprawdzaliśmy co należy usunąć/przestawić/przenieść, by móc wprowadzić ruch dwukierunkowy na al. 3 Maja w trackie remontu mostu na al. Focha - podaje Piotr Hamarnik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Okazuje się, że najbardziej problematyczne może być usunięcie miejsc do parkowania i zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu al. 3 Maja i al. Focha. - Niemniej rozwiązania zostały znalezione i wszystko wskazuje na to, że od 13 lutego al. 3 Maja będzie dwukierunkowa - dodaje Piotr Hamarnik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Remont mostu na Rudawie zacznie się 13 lutego i potrwa dwa miesiące. Remont mostu jest niezbędny dla uzyskania odpowiedniego stanu technicznego elementów nośnych i izolacyjnych.Prace rozpoczną się od zdjęcia starej nawierzchni, w dalszej kolejności wymieniona zostanie izolacja pomostu i przyczółków, konieczne jest także zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji stalowych.

W kierunku Woli Justowskiej będzie można pojechać z al. Mickiewicza w al. 3 Maja, ul. Piastowską do ul. Królowej Jadwigi. Natomiast w przeciwną stronę z ul. Królowej Jadwigi należy skręcić w ul. Piastowską, następnie pojechać ul. Reymonta do al. Mickiewicza. O objazdach będą informować znaki.

Od poniedziałku, 13 lutego, zostaną wprowadzone również zmiany w komunikacji miejskiej na al. Focha i ul. Królowej Jadwigi (między ul. Kałuży i ul. Piastowską):

  • linia 134 będzie kursowała od ZOO do przystanku „Słonecznikowa” bez zmian, następnie ulicą Piastowską do Cichego Kącika. Dodatkowe przystanki: "Cichy Kącik" końcowo-początkowy wspólnie z linią 159 oraz przelotowy na ul. Piastowskiej w kierunku ZOO;
  • linie 152, 252 i 902 będą kursowały od Cmentarza Olszanica/Kraków Airport do przystanku „Słonecznikowa” bez zmian, następnie ulicą Piastowską, Reymonta, aleją Mickiewicza do przystanku „Cracovia” i dalej po swoich stałych trasach do Alei Przyjaźni/Os. Podwawelskiego/Dworca Głównego Wschód. Na trasie objazdowej autobusy będą zatrzymywać się na przystankach: "Cichy Kącik", "AGH" (tylko w kierunku ul. Piłsudskiego) oraz "Cracovia" (w kierunku ul. Reymonta);
  • linia 192 będzie kursowała od Chełmu do przystanku „Słonecznikowa” bez zmian, następnie ulicą Piastowską, Nawojki, Czarnowiejską, aleją Mickiewicza do przystanku „Plac Inwalidów” i dalej po swojej stałej trasie do Czyżyn Dworzec. Na trasie objazdowej autobus będzie zatrzymywać się na przystankach: "Cichy Kącik", "Miasteczko Studenckie AGH" (jak dla linii 159), "Kawiory" (w kierunku ul. Piastowskiej), "Chopina" (w kierunku al. Mickiewicza) oraz "Czarnowiejska".
Autobus w pobliżu Barbakanu, rok 1932.http://www.audiovis.nac.gov.pl/obraz/84310/

Dawne autobusy w Krakowie [ARCHIWALNE ZDJĘCIA]

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

T
T
Wiadukt na Armii Krajowej będą robić przez 1.5 roku ;) A tydzień potrwa wyburzanie starego wiaduktu i związane z tym całkowite zablokowanie ruchu na AK. Przez następne 1.5 roku będzie zwężenie do 1 pasa w każdą stronę.
c
człek
Pamiętam czasy gdy al. 3 Maja była dwukierunkowa. Wówczas nie było jeszcze dzisiejszej al. Armii Krajowej, a główny wyjazd z centrum w kierunku Katowic wiódł właśnie al. 3 Maja, Piastowską i Bronowicką. Alternatywą była obecna ul. Królewska. Czarnowiejska nie miała wówczas większego znaczenia. Więc tymczasowe dopuszczenie tej ulicy do lokalnego ruchu dwukierunkowego nie wydaje mi się niczym nowym. Byle tylko kierowcy nie jeździli na pamięć.
k
krak
Jak to jest, ze cały wiadukt na Armii Krajowej można zrobić w tydzień a prosty mostek nad Rudawą w 2 miesiące?
s
swój
To po co 3 Maja dwukierunkowa skoro objazd od ul Królowej Jadwigi prowadzi przez Reymonta do Al. Mickiewicza ?
P
Prorok
Ha, coś czego nie udało sie zrobić przez kilkadziesiat lat teraz zikit zrobi dla apartamentowcow, które tam powstają.

Niedlugo planowana jest duża inwestycja na Bloniach i najpierw maszyny budowlane,
a potem klienci musza jakos dojechać.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska