https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Bliżej do przebudowy ul. Kocmyrzowskiej

Bartosz Dybała
ul. Kocmyrzowska w Krakowie
ul. Kocmyrzowska w Krakowie Andrzej Banaś
Zarząd Inwestycji Miejskich ogłosił przetarg na przebudowę ulicy Kocmyrzowskiej od skrzyżowania ul. Darwina i Poległych w Krzesławicach do granic Krakowa oraz fragmentu drogi wojewódzkiej nr 776 w miejscowości Prusy.

– W ciągu kilku lat przebudujemy dla mieszkańców spory odcinek ulicy Kocmyrzowskiej, a także fragment drogi wylotowej na Proszowice, leżący poza granicami miasta. Zadanie będzie realizowane w trybie „zaprojektuj i wybuduj”, tzn. że wykonawca będzie musiał przygotować dokumentację projektową, uzyskać pozwolenie na realizację inwestycji drogowej oraz wykonać samo zadanie – mówi Janina Pokrywa, dyrektor ZIM. Zgodnie z harmonogramem, przetarg powinien się zakończyć zimą. - Pierwsza połowa przyszłego roku to czas na przygotowanie dokumentów potrzebnych do złożenia wniosku o ZRID i uzyskanie samego pozwolenia. Liczymy, że prace budowlane rozpoczną się jeszcze w przyszłym roku – zaznacza dyrektor ZIM.

Rozpisanie przetargu było możliwe m.in. dzięki zawarciu umowy pomiędzy gminą i województwem w sprawie współpracy przy realizacji tej inwestycji. Dokument dotyczy także finansowego udziału stron w tym projekcie, którego szacowana wartość wynosi ok. 70 mln zł.

W części leżącej w granicach Krakowa zadanie będzie polegać na rozbudowie 3 km odcinka ulicy Kocmyrzowskiej od ul. Darwina do granicy miasta do tzw. drogi głównej mającej po dwa pasy w każdym kierunku. Stąd konieczna będzie dobudowa drugiej jezdni, a także przebudowa istniejących skrzyżowań, infrastruktury technicznej, oświetlenia, sygnalizacji świetlnej oraz budowa i przebudowa chodników, ścieżek rowerowych, zatok autobusowych, peronów przystankowych. Ważnym elementem zadanie będzie też modernizacja torowiska tramwajowego, pętli końcowej i terminala autobusowego.

ZIM zajmie się także przebudową 160 m drogi wojewódzkiej nr 776 leżącej już poza granicami Krakowa, na terenie miejscowości Prusy. Oba projekty, a więc krakowski odcinek oraz fragment poza granicami naszego miasta będą realizowane w ramach przedsięwzięcia p.n. Usprawnienie połączeń w korytarzu północ – południe w sieci wspomagającej sieć TEN-T.

Co ważne, miasto i województwo będą się ubiegać o unijne dofinansowanie dla tej inwestycji – oddzielnie dla każdego z zadań – z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 – 2020. ZIM przygotowuje obecnie wniosek aplikacyjny dla fragmentu krakowskiego. - Jest szansa, że około połowy kosztów realizacji naszego odcinka inwestycji pokryje Unia Europejska – zaznacza Janina Pokrywa.

Warto wiedzieć, że Miasto będzie też współpracować z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, która w tym rejonie realizuje drogę ekspresową S7 z Krakowa do węzła Widoma. – Jednym z elementów projektu GDDKiA jest węzeł drogowy z ulicą Kocmyrzowską. Zależy nam na właściwej koordynacji obu sąsiadujących ze sobą projektów infrastrukturalnych zarówno na etapie przygotowania, jak i samej realizacji – wyjaśnia dyrektor Pokrywa. W tym celu zawarte zostało porozumienie między ZIM a GDDKiA.

WIDEO: Czy produkcja żywności bez pestycydów jest możliwa?

Źródło: Dzień Dobry TVN/x-news

Komentarze 17

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

P
Pengos
Podejrzewam, że przetarg dotyczy odcinka do ul. Darwina, bo zaraz za nim zaczyna się węzeł Kocmyrzowska planowanej wschodniej obwodnicy Krakowa w śladzie S7 - który będzie ogromny, przechodząca pod nim S7 będzie miała 4 pasy ruchu w każdym kierunku, będą "ślimaki" najazdowe i zjazdowe. Budowanie czegokolwiek na zachód od Darwina byłoby marnowaniem pieniędzy...
L
Leszek
Weź sie gość ogarnij ze swoim wypaczonym EGO
J
Jojo
Buraku wiesz o tym że jesteście uważani za oszołomów drogowych jak kumple widzą blachy kpr to beka na Maxa hahaha!Nie umiecie jeździć to po pierwsze a po drugie to sprzedajecie w robocie np. kombinacie i generalnie wszędzie!!
K
Kpr
Większość krakusów jeździ jak pipy więc nie wiem do czego bijesz
G
Gość
Super ze połóżą nowy asfalt ale pamiętajmy że te matoly z zikitu zaraz nawał gdzie tylko będzie można skrzyżowania ze światłami. I całą przepustowość drogi szlag trafi.
I jeszcze będę wstrzymać ruch o 2 w nocy. Bo durne z zikitu inaczej świateł ustawić nie potrafią a mamy XXI wiek.
j
jabro
NIE WIEM KTO WYLICZYL TE KILOMETRY ALE PRZEMIERZAM TEN ODCINEK KAZDEGO DNIA I NIEMA TAK JAK WY PISZECIE 3-KILOMETRY TYLKO DWA KILOMETRY A WSTD POZOSTAJE ZE TYLE STARAN I ZKUSÓW Z BYLEM CZYM PRZEZ WIELE LAT!!!!!!!
J
Jojo
Niech zrobią ta drogę bo to jest dramat!!!Jak tylko skończą to niech zbudują mur i wielki znak stop dla kpr kra km i tpi itp!!!!!won!!!!
K
Krystian
Lobby Proszowickich mafiozów w rozkwicie. Opanowali urzędy a teraz wywalczyli super dróżkę do pracy po znajomości. Złodzieje i oszuści.
o
olo
To się nie da kompleksowo, w jednym czasie zrobić? Tylko teraz rozkopać na kilka lat i zrobić, później otworzyć i za chwilę zamknąć, rozkopać kolejny odcinek i znowu bez przejazdu. I oczywiście to zaskoczenie urzędników: Nie wiedzieliśmy, że tak będzie.
d
dg
ciekawe bo całe osiedla bloków i biurowców stawiają w kilka miesięcy, a remont drogi to się może kilka lat wlec. Super organizacja w tym mieście.
m
mik
odcinek od stadionu Wandy w stronę Proszowic to jedna wielka koleina,mulda i łata na łacie
m
mik
odcinek od stadionu Wandy w stronę Proszowic to jedna wielka koleina,mulda i łata na łacie
k
k
A dalej bedzie przebudowa robiona podczas budowy obwodnicy, nie ma sensu zeby teraz to robic i za pare lat rozwalac.
r
rychu
nareszcie zrobcie cos z tymi dziurami bo to dramat.wkoncu cos sie ruszylo za tych pisowców z drogami bo Po niby cos mówiło robilo lecz to nieszlo moze teraz sie ruszy i zrobi sie drogi jak nalezy... o ile nie stanie to w miejscu...
G
Gość
Lobby pedalarzy w rozkwicie
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska