- Roboty postępują mimo kapryśnej aury. Wykonawca sukcesywnie buduje konstrukcje oporowe, tzw. wanny, na odcinku od ul. Banacha do ul. Słomczyńskiego. Wykonano już też spory fragment nowej drogi od ul. Banacha w kierunku północnym - położona jest już podbudowa i krawężniki. Postęp prac widać też na ul. Pachońskiego - informują w Zarządzie Inwestycji Miejskich w Krakowie.
Na odcinku od ul. Pachońskiego - boczna do ul. Zielińskiej położono już pierwszą warstwę asfaltu, na nowobudowanym fragmencie ul. Pachońskiego jest już podbudowa i wkrótce układana będzie pierwsza warstwa dywanika asfaltowego.
Przypomnijmy, że linia KST z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej w sumie będzie miała ponad 5 km długości. W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe. Ponad 60 proc. torowiska ma być zielona. Pętla końcowa linii tramwajowej ma się znajdować w pobliżu al. 29 Listopada. Przy niej zlokalizowany zostanie parking park&ride (dwa pozostałe takie parkingi powstaną przy pętli "Krowodrza Górka" i przy ul. Pachońskiego). Wartość kontraktowa zadania to 327 mln zł. Termin zakończenia prac wyznaczono na koniec 2022 r.
Tak się jeździło po Krakowie sto lat temu! Samochód można by...
FLESZ - Najdłuższy tunel w Polsce gotowy
