Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej, mieszkańcy narzekają na błoto
Czy przy tej niezbędnej inwestycji, nie da się na bieżąco sprzątać chodników czy ulic? Ulice Pachońskiego i Zielińska toną w błocie. Chodniki i jezdnia od pętli autobusowej wołają o pomstę do nieba! Z dzieckiem do przedszkola przejść się nie da kiedy popada deszcz - komentuje pani Monika.
Pan Roman podkreśla: - Proszę dopilnować, aby Biały Prądnik nie przypominał terenu operacji wojennych, chodniki zastępcze i tymczasowe proszę budować w najwyższym standardzie.
Co na to odpowiedzialny za przedsięwzięcie Zarząd Inwestycji Miejskich?
- Warto podkreślić, że w przypadku tak dużej inwestycji, realizowanej na tak dużym obszarze nie da się całkowicie uniknąć sytuacji, gdy na ulicach pojawi się błoto, szczególnie w okresie zimowo-wiosennym - odpowiada Jan Machowski z ZIM. - Jednak zarówno ZIM jako inwestor, jak i wykonawca zadania, który ma obowiązek utrzymywania porządku na terenie budowy, podejmujemy działania, które mają zmniejszyć utrudnienia dla mieszkańców, a kwestia czystości ulic i chodników jest pod stałym nadzorem.
Codziennie wykonywane są przeglądy infrastruktury właśnie pod tym kątem i sporządzane raporty. W przypadku stwierdzenia brudu spowodowanego realizacją linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju, podejmujemy interwencję u wykonawcy, który odpowiada za porządek na placu budowy - dodaje.
Kraków. Postępuje budowa linii do Górki Narodowej. Powstaje ...
W ZIM zaznaczają też, że wielokrotnie podkreślają tam konieczność utrzymywania porządku zarówno w pismach po interwencjach mieszkańców, jak i każdorazowo - podczas cotygodniowych narad koordynacyjnych dotyczących inwestycji. - W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek nieprawidłowości mogących mieć negatywny wpływ na komfort życia mieszkańców przyległych do budowy posesji, wykonawca bezzwłocznie podejmuje działania - podkreśla Jan Machowski.
Na utrudnienia związane ze stanem nawierzchni narzekają też m.in. mieszkańcy ul. Banacha. - Warto w tym miejscu zaznaczyć, że jeśli chodzi o ulicę Banach korzysta z niej szereg pojazdów budowlanych obsługujących okoliczne inwestycje deweloperskie. W związku z tym, w przypadku czyszczenia ulicy Banacha zostały wyznaczone cotygodniowe dyżury przez każdą z firm korzystających z przejazdu ulicą Banacha - wyjaśnia Jan Machowski.
Przypomnijmy, że linia tramwajowa KST Krowodrza Górka – Górka Narodowa będzie miała ponad 5 km długości. Pozwoli na wygodny przejazd z północnych obrzeży do centrum miasta w niewiele ponad 20 minut. W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe. Do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie łącznie 447 miejsc postojowych działających w systemie park&ride.
Z pętli Krowodrza Górka torowisko poprowadzone zostanie na północ, przez nowe, dwupoziomowe skrzyżowanie z ul. Opolską. Na wysokości ul. Pachońskiego skręci na wschód i przez ul. Siewną dojedzie do ul. Bociana. Tam z kolei skręci na północ. Pętla - z nowoczesnym dworcem - będzie znajdować w pobliżu al. 29 Listopada.
Projekt zakłada także m.in. budowę 5 km nowych dróg i rozbudowę ulic:
- H. Pachońskiego
- Siewnej
- Bociana
Bezpośrednio przy końcówce linii tramwajowej zlokalizowany ma być parking typu park&ride (dwa pozostałe takie parkingi powstaną przy pętli "Krowodrza Górka" i przy ul. Pachońskiego).
W związku z inwestycją z utrudnieniami muszą się liczyć kierowcy samochodów, rowerzyści i piesi. Od soboty (27 marca) wprowadzono ruch jednokierunkowy na ul. Pachońskiego, na odcinku od numeru 8 (pawilon handlowy) do ul. Zielińskiej. Zamknięta jest tam jezdnia południowa i obowiązuje zakaz parkowania. Natomiast od poniedziałku (29 marca) czasowo zamknięto chodnik po stronie południowej w ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej.
Kraków. Trasa Łagiewnicka: powstaje węzeł na ulicy Zakopiańs...
- Te ZNAKI ZODIAKU będą obrzydliwie BOGATE
- Kto nie może wziąć ślubu kościelnego? Oto przypadki, gdy ksiądz odmówi narzeczonym
- Pod Krakowem powstaje niesamowity kościół w kształcie... korony!
- Celebryci pokochali śluby w górach! Zobaczcie kto i gdzie się żenił
- Budowa nowego odcinka S7 na północ od Krakowa. Koniec prac coraz bliżej
FLESZ - 5 filarów Krajowego Planu Odbudowy
