Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej. Mieszkańcy narzekają na brud i błoto [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Budowa linii tramwajowej z Krowodrzy Górki na Górkę Narodową wiąże się z dużymi utrudnieniami. Mieszkańcy terenów sąsiadujących z placem budowy narzekają na błoto i brud. Joanna Urbaniec
Budowa linii tramwajowej z Krowodrzy Górki na Górkę Narodową wiąże się z dużymi utrudnieniami w ruchu, ale nie tylko. Mieszkańcy terenów sąsiadujących z placem budowy narzekają też na błoto i brud. Przejdź do GALERII, by zobaczyć, jaki jest postęp prac i jak roboty komplikują życie okolicznym mieszkańcom.

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej, mieszkańcy narzekają na błoto

Czy przy tej niezbędnej inwestycji, nie da się na bieżąco sprzątać chodników czy ulic? Ulice Pachońskiego i Zielińska toną w błocie. Chodniki i jezdnia od pętli autobusowej wołają o pomstę do nieba! Z dzieckiem do przedszkola przejść się nie da kiedy popada deszcz - komentuje pani Monika.

Pan Roman podkreśla: - Proszę dopilnować, aby Biały Prądnik nie przypominał terenu operacji wojennych, chodniki zastępcze i tymczasowe proszę budować w najwyższym standardzie.

Co na to odpowiedzialny za przedsięwzięcie Zarząd Inwestycji Miejskich?

- Warto podkreślić, że w przypadku tak dużej inwestycji, realizowanej na tak dużym obszarze nie da się całkowicie uniknąć sytuacji, gdy na ulicach pojawi się błoto, szczególnie w okresie zimowo-wiosennym - odpowiada Jan Machowski z ZIM. - Jednak zarówno ZIM jako inwestor, jak i wykonawca zadania, który ma obowiązek utrzymywania porządku na terenie budowy, podejmujemy działania, które mają zmniejszyć utrudnienia dla mieszkańców, a kwestia czystości ulic i chodników jest pod stałym nadzorem.

Codziennie wykonywane są przeglądy infrastruktury właśnie pod tym kątem i sporządzane raporty. W przypadku stwierdzenia brudu spowodowanego realizacją linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju, podejmujemy interwencję u wykonawcy, który odpowiada za porządek na placu budowy - dodaje.

Kraków. Postępuje budowa linii do Górki Narodowej. Powstaje ...

W ZIM zaznaczają też, że wielokrotnie podkreślają tam konieczność utrzymywania porządku zarówno w pismach po interwencjach mieszkańców, jak i każdorazowo - podczas cotygodniowych narad koordynacyjnych dotyczących inwestycji. - W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek nieprawidłowości mogących mieć negatywny wpływ na komfort życia mieszkańców przyległych do budowy posesji, wykonawca bezzwłocznie podejmuje działania - podkreśla Jan Machowski.

Na utrudnienia związane ze stanem nawierzchni narzekają też m.in. mieszkańcy ul. Banacha. - Warto w tym miejscu zaznaczyć, że jeśli chodzi o ulicę Banach korzysta z niej szereg pojazdów budowlanych obsługujących okoliczne inwestycje deweloperskie. W związku z tym, w przypadku czyszczenia ulicy Banacha zostały wyznaczone cotygodniowe dyżury przez każdą z firm korzystających z przejazdu ulicą Banacha - wyjaśnia Jan Machowski.

Przypomnijmy, że linia tramwajowa KST Krowodrza Górka – Górka Narodowa będzie miała ponad 5 km długości. Pozwoli na wygodny przejazd z północnych obrzeży do centrum miasta w niewiele ponad 20 minut. W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe. Do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie łącznie 447 miejsc postojowych działających w systemie park&ride.

Z pętli Krowodrza Górka torowisko poprowadzone zostanie na północ, przez nowe, dwupoziomowe skrzyżowanie z ul. Opolską. Na wysokości ul. Pachońskiego skręci na wschód i przez ul. Siewną dojedzie do ul. Bociana. Tam z kolei skręci na północ. Pętla - z nowoczesnym dworcem - będzie znajdować w pobliżu al. 29 Listopada.

Projekt zakłada także m.in. budowę 5 km nowych dróg i rozbudowę ulic:

  • H. Pachońskiego
  • Siewnej
  • Bociana

Bezpośrednio przy końcówce linii tramwajowej zlokalizowany ma być parking typu park&ride (dwa pozostałe takie parkingi powstaną przy pętli "Krowodrza Górka" i przy ul. Pachońskiego).

W związku z inwestycją z utrudnieniami muszą się liczyć kierowcy samochodów, rowerzyści i piesi. Od soboty (27 marca) wprowadzono ruch jednokierunkowy na ul. Pachońskiego, na odcinku od numeru 8 (pawilon handlowy) do ul. Zielińskiej. Zamknięta jest tam jezdnia południowa i obowiązuje zakaz parkowania. Natomiast od poniedziałku (29 marca) czasowo zamknięto chodnik po stronie południowej w ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej.

Kraków. Trasa Łagiewnicka: powstaje węzeł na ulicy Zakopiańs...

FLESZ - 5 filarów Krajowego Planu Odbudowy

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

D
Donatan

Ehhh, no mieszkańcy narzekają, bo widać tak już mają. Nie wiem, może sprawia im to jakąś swego rodzaju przyjemność? :P To było zresztą do przewidzenia, że nawet w przypadku TAK wyczekiwanej i upragnionej przez zdecydowaną większość mieszkańców północy inwestycji, która po tylu latach wreszcie się rozpoczęła, i tak znajdą się malkontenci, którym z jakiegoś powodu nie będzie ona pasowała - jak będzie już w trakcie. Taka polska mentalność, ale osobiście zbytnio się tym nie przejmuję ;)

Dodaj ogłoszenie