Hałas całą dobę na budowie w Krakowie
"W poniedziałek, 4 listopada na ul. Młyńskiej rozpoczną się prace związane z głębieniem ścian szczelinowych. Roboty będą prowadzone przez całą dobę i potrwają około 3 miesiące. Głębienie ścian szczelinowych wiąże się z hałasem. Roboty zaczną się w rejonie Ronda Młyńskiego, następnie jedna z maszyn zostanie przetransportowana na wysokość ulicy Bohaterów Wietnamu. Obie maszyny będą pracować równocześnie w zbieżnym kierunku" - podają urzędnicy miejscy. To oznacza, że okoliczni mieszkańcy nie będą mieli cichej zimy.
Szybki tramwaj do Mistrzejowic
Jak pokazują wyniki Kompleksowych Badań Ruchu w Krakowie, w ostatnich latach stale przybywa pasażerów tramwajów. Z jednej strony mieszkańcy cenią sobie ich bezkonkurencyjność, z drugiej rośnie liczba linii tramwajowych. Najnowsza, licząca 4,5 km, już niebawem dowiezie pasażerów na Mistrzejowice. Jest to czwarty etap Krakowskiego Szybkiego Tramwaju, który połączy wspomniane Mistrzejowice ze skrzyżowaniem, na którym łączą się ulice Meissnera i Lema, skracając czas dojazdu do centrum miasta o ok. 12 min.
Obecnie w rejonie pętli Mistrzejowice trwa stawianie słupów trakcyjnych, a także budowa fundamentów palowych ciągnących się w kierunku ul. Dobrego Pasterza (w ciągu ulic: Jancarza, Bohomolca, Krzesławickiej). W połowie października do użytku została oddana jezdnia zachodnia na ul. Młyńskiej.
Tak, dużo się dzieje, inwestycja postępuję, choć napotykała duże problemy - protesty mieszkańców przeciwko wycince drzew, znalezione niewybuchy, konieczność przesunięcia koryta Sudołu Dominikańskiego i wielka ulewa, która uszkodziła część placu budowy. Problemem jest też to, że pętla w Mistrzejowicach miała znów działać z końcem wakacji, a ciągle nie przywrócono ruchu tramwajowego, dając w zamian słabą alternatywę autobusową.
Tramwaj do Mistrzejowic – harmonogram prac:
- zakończenie przebudowy pętli Mistrzejowice w zakresie torowym – IV kw. 2024 r. (choć wcześniej mówiło się o wakacjach, a później o listopadzie)
- wykonanie płyty pośredniej stacji Polsad (poziom –1) – IV kw. 2024 r.
- zakończenie budowy ścian szczelinowych – I kw. 2025 r.
- wykonanie płyty dennej (poziom –2) stacji Polsad – II kw. 2025 r.
- zakończenie prac przy konstrukcji tunelu – III kw. 2025 r.
- wyposażanie tunelu – IV kw. 2025 r.
- budowa torowiska tramwajowego – IV kw. 2025 r.
- prace wykończeniowe (mała architektura i nasadzenia) – I kw. 2026 r.
1 listopada. Wspominamy tych, którzy odeszli
