Pętla w Mistrzejowicach
Na ostatniej radzie budowy linii tramwajowej KST IV Meissnera-Mistrzejowiec padły ważne deklaracje: Pętla tramwajowa Mistrzejowice zostanie oddana do użytku 23 listopada. Do testów będzie ona gotowa 15 listopada. Problem w tym, że pierwotnie miała być gotowa 1 września. Patrząc na stan prac i mają w perspektywie przerwy w okresie Wszystkich Świętych i 11 Listopada, trudno uwierzyć, że termin zostanie dotrzymany, ale może wykonawcy inwestycji zaskoczą pozytywnie mieszkańców.
Tramwaj do Mistrzejowic
Nowa, ok. 4,5-kilometrowa linia KST IV połączy Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Lema – Meissnera. To pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP). Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu. Projekt przewiduje m.in. budowę tunelu w rejonie ronda Polsadu, rozbudowę pętli tramwajowej „Mistrzejowice” oraz infrastruktury towarzyszącej. Partnerem Prywatnym przedsięwzięcia jest PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider konsorcjum), a Generalnym Wykonawcą – Gülermak sp. z o.o. Z ramienia Podmiotu Publicznego za projekt odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2025 roku.
Polacy coraz biedniejsi
