Tramwaj do Mistrzejowic - zmiany w organizacji ruchu na ul. Młyńskiej
W połowie przyszłego tygodnia wprowadzone zostaną kolejne zmiany w organizacji ruchu na ulicy Młyńskiej. Dokładana data zostanie podana po zakończeniu wszystkich formalności – informuje wykonawca nowej linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Mistrzejowic, firma Gülermak.

W ramach nowej organizacji ruchu nastąpi przełożenie ruchu ze wschodniej na zachodnią stronę jezdni. Wyjazd z ul. Miechowity będzie możliwy w obu kierunkach. Relacje na skrzyżowaniu ul. Młyńskiej, Młyńskiej bocznej i Bohaterów Wietnamu będą możliwe we wszystkich kierunkach.
W rejonie ronda Młyńskiego powstaną dwa równoległe skrzyżowania, między którymi nastąpi zmiana pierwszeństwa na drodze. Wyjazd z ul. Kazimierza Chałupnika będzie możliwy tylko w prawo.
Na ul. Lublańskiej wykonywane są wgłębiania ścian szczelinowych i wykopy pod płyty stropowe.
Dokładne daty wprowadzenia zmian zostaną ogłoszone po najbliższym weekendzie, 11–12 października.
Tramwaj do Mistrzejowic: podsumowanie prac we wrześniu
Od weekendu 31 sierpnia/1 września w ramach budowy podziemnej stacji „Rondo Polsadu” wprowadzono nową organizację ruchu. Objęła ona zamknięcia i zwężenia pasów drogowych oraz utworzenie tymczasowego ronda pod estakadą. Zlikwidowane zostało również tymczasowe skrzyżowanie na ulicy Lublańskiej.
2 września ruszyły prace przy przebudowie sieci kanalizacji deszczowej na ul. Krzesławickiej.
Wszystkie prace przy przebudowie sieci ciepłowniczej zakończyły się przed sezonem grzewczym, co miało na celu zminimalizowanie uciążliwości dla mieszkańców. Od początku budowy linii tramwajowej do Mistrzejowic zmodernizowano ponad 2500 m podziemnej infrastruktury ciepłowniczej.
W rejonie pętli „Mistrzejowice” trwa stawianie słupów trakcyjnych, a także budowa fundamentów palowych w kierunku ul. Dobrego Pasterza (w ciągu ul.: Jancarza, Bohomolca i Krzesławickiej). W ramach prac budowane są także przepusty pod kable trakcyjne na ul. Młyńskiej, rondzie Polsadu i przy pętli w Mistrzejowicach. Na ulicy Młyńskiej powstaje docelowa jezdnia zachodnia, która zostanie udostępniona mieszkańcom i użytkownikom w połowie października.
We wrześniu prowadzone były prace przy budowie płyty pośredniej stacji „Rondo Polsadu”, a na ul. Lublańskiej trwało wgłębianie ścian szczelinowych. Na ul. Dobrego Pasterza realizowane były prace związane z budową muru oporowego oraz przekładką instalacji podziemnych. Na pętli tramwajowej w Mistrzejowicach wykonywane były prace przy budowie i przebudowie kanału wodociągowego, a także zabudowa torowiska.
Tramwaj do Mistrzejowic
Nowa, ok. 4,5-kilometrowa linia KST IV połączy Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Lema – Meissnera. To pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP). Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu. Projekt przewiduje m.in. budowę tunelu w rejonie ronda Polsadu, rozbudowę pętli tramwajowej „Mistrzejowice” oraz infrastruktury towarzyszącej. Partnerem Prywatnym przedsięwzięcia jest PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider konsorcjum), a Generalnym Wykonawcą – Gülermak sp. z o.o. Z ramienia Podmiotu Publicznego za projekt odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2025 roku.
Ruszyła karuzela zwolnień
