https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Przeorana aleja Solidarności w Nowej Hucie. Prace wchodzą w kolejną fazę i potrwają do 2025 roku

Piotr Rąpalski
Wideo
od 7 lat
We wrześniu br. ruszyły prace na torowisku w ciągu al. Solidarności – obecnie koncentrują się one na odcinku od placu Centralnego do ul. Bulwarowej. Wkroczyły właśnie w kolejną fazę, pojawiły się zmiany w organizacji ruchu, a aleja została poważnie przeorana przez ciężki sprzęt.

Obecnie ekipy koncentrują się na pracach rozbiórkowych, demontowane są elementy infrastruktury tramwajowej.

Zaczęły się już jednak roboty zasadnicze, na al. Solidarności zajęty został lewy pas na odcinku od przełączki przy ul. Bulwarowej do placu Centralnego (kierunek plac Centralny), w przeciwnym kierunku punktowe zawężania (kierunek Bulwarowa).

Zakończenie całości prac planowane jest w kwietniu 2025 r.

Powód remontu al. Solidarności?

"W interesie publicznym, z uwagi na zły stan techniczny torowiska w al. Solidarności leży niezwłoczne wykonanie niezbędnych prac, a kompleksowa przebudowa torowiska na podstawie ww. dokumentacji byłaby możliwa dopiero za kilka lat" - podawali w sierpniu urzędnicy miejscy.

W związku z budową drogi ekspresowej S7 stanowiącej fragment obwodnicy Krakowa, jak wstępnie informowano, od 26 sierpnia 2024 r. wyłączona miała być z eksploatacji na okres minimum 8 miesięcy trasa tramwajowa w ciągu al. Solidarności. Stanowi to okazję, do wykonania remontu tego torowiska, bez generowania dodatkowych utrudnień dla pasażerów. Remont ten, poprowadzony zostanie wzorem działań bieżących prowadzonych w ostatnich latach na infrastrukturze tramwajowej w ciągu ul. Kocmyrzowskiej, ul. Bieńczyckiej, ul. Ujastek Mogilski, ul. Ujastek oraz ul. Zakopiańskiej. Prace obejmą wymianę torowiska, sieci trakcyjnej, peronów przystankowych i odwodnienia torowiska.

Taki zakres prac torowych, w połączeniu z wykonanymi pracami związanymi z remontem nakładkowym jezdni, pozwoli na uzyskanie efektu komfortu podróżowania tą ulicą zbliżonego do efektu jaki dałaby przebudowa ulicy. W ramach remontu nakładowego wykonano nie tylko nową nawierzchnię jezdni od wjazdu na os. Centrum A i B do tzw. „agrafki” przy ul. Bulwarowej, po obu stronach ulicy, ale również remont miejsc postojowych, wymianę krawężników, remont prostopadłych dojść oraz chodników w sąsiedztwie przejść dla pieszych, regulację wysokościowa przejść dla pieszych wraz z zastosowaniem infrastruktury dla osób z ograniczoną mobilnością oraz regulację wysokościową zjazdów. Prace, które rozpoczęto w marcu a obecnie dobiegają końca kosztowały łącznie 10 mln zł.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska