Trasa S7 w rejonie Krakowa
81 proc. zrealizowanej inwestycji poza miastem, ale w mieście tylko 44 proc. - to ciągle ostatnie dane dotyczące postępu, ale GDDKiA chyba powinna je zaktualizować bo przez wrzesień musiało coś się zmienić na nowej S7. Dobrą wiadomością dla kierowcy było też otwarcie dla ruchu ul. Darwina w Krakowie na całym zamkniętym dotychczas odcinku - zamknięcie było związane z pracami na S7 i Kocmyrzowskiej w Nowej Hucie.
Tak wygląda obecnie budowa odcinka trasy S7 Widoma - Kraków. Im dalej od Krakowa tym lepiej. Widać nawet wymalowane już na jezdni pasy ruchu. Bliżej miasta również sporo asfaltu, ale sporo też prac przy mostach i estakadach, w pobliżu samej drogi. W granicach Krakowa sprawa z trasą S7 po prostu jest trudniejsza, potrzeba więcej estakad nad torowiskami i linią kolejową, jest więcej podziemnych instalacji do obejścia. Poza Krakowem nowa droga szybciej połączy się z już gotowym od kilku lat odcinkiem drogi ekspresowej S7 od węzła Widoma do węzła Szczepanowice.
Lepsze drogi w Krakowie i Małopolsce
Oczywiście, żeby cały układ drogowy w Krakowie i poza nim zaczął należycie funkcjonować potrzeba też skończyć Północną Obwodnicę stolicy regionu. Tam prace są zaawansowane. Czeka nas też rozbudowa coraz bardziej korkującej się, bo dwupasmowej, autostrady A4. Inwestycja budzi jednak kontrowersje i sprzeciw mieszkańców co do jej przebiegi. Podobnie jest z wytyczaniem S7 na południe od Krakowa, by zjeżdżając z odcinka Widoma-Kraków wbijać się szybko na S7 na wschodzie miasta, mknąć przez most im. Kardynała Franciszka Macharskiego i wypadać poza Krakowem na S7 kierując się na odcinek prowadzący na Podhale. Wtedy cała uruchomiona wielka machina inwestycyjna na drogach w Małopolsce i Krakowie będzie miała sens i faktycznie ułatwi życie i podróże kierowcom.
Budowa trasy S7 Widoma-Kraków
Budowany odcinek drogi ekspresowej ma 18,3 km długości i połączy istniejące już węzły – Widoma i Kraków Nowa Huta. W ramach inwestycji powstaną cztery węzły (Łuczyce, Raciborowice, Kraków Mistrzejowice, Kraków Grębałów). Zrealizowane zostaną obiekty inżynierskie, drogi dojazdowe i technologiczne, mury oporowe, przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową. Przebudowane zostaną istniejące obiekty inżynierskie, sieć dróg (zjazdów, ulic), infrastruktura tramwajowa i kolejowa, sieć i urządzenia melioracyjne. Zbudowane lub przebudowane zostaną chodniki dla pieszych, ścieżki rowerowe, oświetlenie uliczne oraz infrastruktura techniczna.
Droga ekspresowa S7 między Krakowem a granicą województwa świętokrzyskiego będzie pełniła funkcję obwodnicy dla miejscowości: Książ Wielki, Miechów i Słomniki. Skomunikowana będzie z siecią innych dróg poprzez osiem węzłów: Książ, Miechów, Szczepanowice, Widoma, Łuczyce, Raciborowice, węzeł zespolony Kraków Mistrzejowice oraz węzeł zespolony Kraków Grębałów. Na węźle Mistrzejowice S7 połączy się z drogą ekspresową S52, która będzie stanowić Północną Obwodnicę Krakowa.
Kiedy zakaz trzymania psów na łańcuchach?
