Darwina w Nowej Hucie
Rozbudowa Kocmyrzowskiej: Darwina przejezdna, nowy ciepłociąg podpięty do sieci.
Otwarcie ulicy Darwina oznacza, że coraz bliżej do uruchomienia komunikacji tramwajowej w kierunku Wzgórz Krzesławickich. Do przystanku Jarzębiny dojedziemy tramwajem w trakcie Święta Zmarłych. Wykonawca kończy aktualnie budowę przejazdówki, która umożliwi kursowanie tam składów dwukierunkowych. Równocześnie budowane są tymczasowe dojścia dla pieszych w kierunku cmentarza i ul. Kocmyrzowskiej.
Jeszcze przed sezonem grzewczym zakończyły się prace przy budowie nowej sieci ciepłowniczej, dzięki czemu od 23 września osiedla po północnej stronie ul. Kocmyrzowskiej zaopatrywane są za pomocą nowej infrastruktury. W tym momencie trwa rozbiórka starej naziemnej sieci ciepłowniczej. W to miejsce powstanie nowa jezdnia. Docelowo, wylotówka na Proszowice będzie miała na odcinku od węzła Grębałów do skrzyżowania z ul. Bukszpanową dwie jezdnie po dwa pasy ruchu obustronne zieleńce z planowanymi nasadzeniami drzew i krzewów oraz chodniki i drogi rowerowe. Ważnym elementem zadania jest kompleksowa przebudowa torowiska i pętli tramwajowej na Wzgórzach Krzesławickich. Stanie się ona znacznie większa, a w środku będzie funkcjonował terminal autobusowy. W przyszłości, w rejonie pętli powstanie parking P+R.
Kontrakt polegający na rozbudowie ul. Kocmyrzowskiej na odcinku od węzła Grębałów do ul. Bukszpanowej, modernizacji torowiska, przebudowie i powiększeniu pętli tramwajowej, a także budowie i przebudowie infrastruktury sieci podziemnych realizowany jest we współprzcy z Generalną Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Kraków na podstawie porozumienia z Gminą Miejską Kraków podpisanego w lipcu 2021 roku. Wartość kontraktu z wykonawcą, firmą Gulermak wynosi 55,72 mln zł.
Budowa trasy S7
Z zamykaniem ulic w Nowej Hucie, budową nowej trasy tramwajowej i przebudową ulicy Kocmyrzowskiego powiązana jest jedna z największych obecnie inwestycji drogowych w naszym regionie - budowa trasy S7, na odcinku Widoma-Kraków. Cześć odcinka poza Krakowem jest bliski ukończenia, ale ekspresówka w granicach Krakowa powstaje z trudem z powodu skomplikowania inwestycji i potrzeby przeprojektowania węzła Mistrzejowice, gdzie S7 ma się łączyć z Północną Obwodnicą Krakowa.
W sklepach jest coraz drożej i nadchodzą kolejne podwyżki
