Opóźnienia z przebudową pętli można tłumaczyć znajdowanymi tam niewybuchami, czy też złą pogodą, ale gdy odcięty od komunikacji jest tak duży obszar Krakowa i tylu pasażerów, to powinno się rzucić wszystkie siły na ten front prac. I zastępczą komunikację, alternatywne rozwiązania dla pasażerów. A tego brakuje. Przedłużają się też prace nad siecią wodociągową...
24 czerwca linie tramwajowe nr 9, 14 i 16 zmieniły swoje trasy. Miało to związek z budową nowej linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju i przebudową pętli w Mistrzejowicach. To część inwestycji związanej z budową nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic, która ciągnąć się będzie od skrzyżowania Meissnera, Jana Pawła II i Mogilskiej. Zaawansowane prace trwają od miesięcy na Młyńskiej, rondzie Polsadu i Lublańskiej, powodując duże utrudnienia w ruchu samochodów i autobusów. Rozebranie pętli Mistrzejowice stworzyło wielki kłopot dla pasażerów komunikacji miejskiej w Krakowie. Inwestycja miała się toczyć w ekspresowym tempie, ale tak nie jest. Autobusy stoją w korkach, pasażerowie jadą w tłoku, a dodatkowych wzmocnień do wydostania się z osiedli - nie ma.
Przebudowa pętli miała zakończyć się w wakacje, a wtedy linie się tnie, a kursy ogranicza. Problem był mniejszy, ale już zauważalny. Teraz wakacji nie ma, wrócili studenci, a problem nabrzmiał.
Budowa tramwaju do Mistrzejowic - podsumowanie września przez wykonawcę:
Od weekendu 31.08/01.09 w ramach budowy podziemnej stacji Rondo Polsadu w projekcie Tramwaj do Mistrzejowic, wprowadziliśmy nową organizację ruchu. Objęła ona zamknięcia i zwężenia pasów drogowych oraz utworzenie tymczasowego ronda pod estakadą. Zlikwidowane zostało również tymczasowe skrzyżowanie na ulicy Lublańskiej.
2 września rozpoczęliśmy prace nad przebudową sieci kanalizacji deszczowej na ulicy Krzesławickiej, Jest to początek zmian, które z pewnością przyczynią się do poprawy warunków życia mieszkańców w tej okolicy.
Zakończenie przebudowy sieci ciepłowniczej to nasz kolejny sukces. Wszystkie prace zakończyły się przed sezonem grzewczym, co miało na celu zminimalizowanie uciążliwości dla mieszkańców. Od początku budowy linii tramwajowej do Mistrzejowic, zmodernizowaliśmy ponad 2500 metrów podziemnej infrastruktury ciepłowniczej. Nowoczesny układ rur pod chodnikami, ścieżkami rowerowymi oraz pasami zieleni pozwala na łatwy dostęp do instalacji podczas konserwacji, co znacznie zmniejsza zakłócenia w ruchu drogowym.
Dodatkowo, w rejonie pętli Mistrzejowice trwa budowa słupów trakcyjnych, a także fundamentów palowych w kierunku ul. Dobrego Pasterza (w ciągu ulic: Jancarza, Bohomolca, Krzesławickiej). W ramach prac realizujemy również budowę przepustów pod kable trakcyjne na ul. Młyńskiej, rondzie Polsadu i przy pętli Mistrzejowice. Na ulicy Młyńskiej powstaje docelowa jezdnia zachodnia, która zostanie udostępniona mieszkańcom i użytkownikom w połowie października. We wrześniu prowadzone były prace przy budowie płyty pośredniej stacji Polsadu, a na ulicy Lublańskiej trwało wgłębianie ścian szczelinowych. Na ulicy Dobrego Pasterza realizowane były prace związane z budową muru oporowego oraz przekładką instalacji podziemnych. Na Pętli Mistrzejowice wykonywane były prace przy budowie i przebudowie kanału wodociągowego, a także zabudowa torowiska.
W dniach 25 i 26 września na terenie budowy KST-IV, przy stacji Polsad, przeprowadzone zostały ćwiczenia z ewakuacji pracownika z tunelu przy ograniczonym dostępie do poszkodowanego. Ćwiczenia prowadzone były przez Państwową Straż Pożarną z Jednostki Gaśniczo Ratunkowej nr 3 w Krakowie przy udziale pracowników Gulermak oraz Podwykonawców. Ćwiczenia polegały na zgłoszeniu zdarzenia do centrali alarmowania PSP, doprowadzeniu służb przez pracowników budowy na miejsce zdarzenia, przekazanie niezbędnych informacji dowódcy zmiany, a następnie przeprowadzenie akcji ratunkowej z wykorzystaniem technik linowych. W dniu 25 września przeprowadzono także pokaz wykorzystania podręcznego sprzętu gaśniczego. Uczestnicy poznali zasady użytkowania podręcznego sprzętu gaśniczego oraz mogli praktycznie sprawdzić swoje umiejętności na przygotowanym polu treningowy.
- Ćwiczenia przeprowadzone we współpracy z PSP JRG 3 Kraków są dla nas istotne zarówno z punktu widzenia podnoszenia świadomości pracowników jak i sprawdzenia możliwości realizacji działań ratunkowych przez specjalne służby w sytuacjach wystąpienia zdarzeń wypadkowych na terenie budowy. Biorąc pod uwagę złożoność procesów oraz ryzyko towarzyszące realizacji prac budowlanych zwiększanie świadomości pracowników w zakresie bezpieczeństwa jest jednym z głównych zadań Działu BHP, w szczególności na tak dużym kontrakcie jakim bez wątpienia jest budowa Tramwaju do Mistrzejowic. – mówi Sebastian Golemiec, koordynator działu BHP
Kiedy zakaz trzymania psów na łańcuchach?
