- Na pętli Mistrzejowice odbywają się prace związane z budową nowego torowiska. Realizujemy tam kolejny etap, układamy płyty prefabrykowane. Mamy wykonane spore odcinki podbudowy betonowej - informuje Krzysztof Dziobek, dyrektor kontraktu z firmy Gülermak, która jest generalnym wykonawcą inwestycji.
Rozpoczęto tam też prace związane z przebudową dwóch wodociągów, które zaopatrują znaczną część miasta w wodę.
W związku z licznymi niewybuchami znalezionym na terenie budowy pętli tramwajowej na Mistrzejowicach, nad pracami wciąż czuwają zespoły saperskie. W trakcie robot ziemnych specjaliści prowadzą kontrole każdej warstwy gruntu w trakcie wykopu.
- Wydobyliśmy już ponad 100 niewybuchów. To bardzo duża ilość. Były rozsiane po całym terenie pętli. To spowolniło prace. W minionym tygodniu znaleziono pięć kolejnych pocisków. Były to trzy pociski artyleryjskie oraz dwa pociski moździerzowe. Zostały wywiezione z terenu budowy i zutylizowane - wyjaśnia Krzysztof Dziobek. - Zakończenie prac torowych na pętli Mistrzejowice przewidywane jest na koniec października. To nie będzie jeszcze oznaczać uruchomienia ruchu tramwajowego - dodaje.
Przypomnijmy, że budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic to pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP). Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu.
Projekt przewiduje m.in. budowę tunelu tramwajowego o długości ponad 1,2 km w rejonie ronda Polsadu.
Partnerem Prywatnym przedsięwzięcia jest PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider konsorcjum), a Generalnym Wykonawcą – Gülermak sp. z o.o. Z ramienia miasta za projekt odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2025 r.
Projekt CPK zostaje, jednak będzie zmodyfikowany
