FLESZ - Branża transportowa tonie w długach

- Prace dotyczące asfaltowania obejmują wschodnią jezdnię ulicy Zakopiańskiej, a więc w kierunku centrum miasta. Pogoda sprzyja tym robotom. Po ich zakończeniu - ze środy na czwartek przyszłego tygodnia - ruch ma zostać przełożony z jezdni zachodniej na wschodnią. Kierowcy będą więc mogli jeździć tam po nowej nawierzchni. Wtedy zamknięty zostanie przejazd jezdnią zachodnią, na której rozpoczną się prace - informuje Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.
Kraków. Budowa Trasy Łagiewnickiej opóźniona o trzy miesiące...
Przypomnijmy, że w związku z budową Trasy Łagiewnickiej i wchodzącą w skład tej inwestycji budową linii tramwajowej (z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej) prowadzone są także prace na ul. Zakopiańskiej w rejonie powstającego węzła tej drogi z nową trasą.
W związku z tym na odcinku ul. Zakopiańskiej (od rejonu budynku ZUS do terenu za skrzyżowaniem z ul. Zbrojarzy) ruch samochodowy odbywa się po jednej jezdni (po jednym pasie w każdym kierunku), tak by na drugiej z jezdni można było wykonywać prace związane z inwestycją. Na początku lutego 2021 r. ruch drogowy został tam przeniesiony ze wschodniej na zachodnią jezdnię (w kierunku wyjazdu z miasta).
Teraz wschodnia jezdnia jest asfaltowana. Po wykonaniu tam prac ruch samochodowy zostanie na nią przełożony. Wtedy zamknięty zostanie odcinek jezdni zachodniej i będą wykonywane tam roboty związane z likwidacją fragmentu starego mostu nad Wilgą, ułożeniem brakującego fragmentu torowiska (przecinającego ul. Zakopiańską) i brakujących instalacji.
Prace na zachodnim odcinku ul. Zakopiańskiej mają się zakończyć w IV kwartale tego roku. Wtedy zostanie przywrócony ruch na ul. Zakopiańskiej w pełnym zakresie, a więc po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
Przypomnijmy, że Trasa Łagiewnicka, o długości 3,5 km, powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej.
W ramach zadania powstają tunele: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (ok. 200 m), na terenie Białych Mórz między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II (ok. 700 metrów), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).
Koszt Trasy Łagiewnickiej to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł. Inwestycja miała się zakończyć do końca 2021 r., ale wykonawca złożył wniosek, by termin ten został wydłużony o trzy miesiące z powodu pandemii - podczas trzeciej fali wielu pracowników przebywało na zwolnieniach lekarskich oraz kwarantannie i czasowo nie można było wykonywać części robót.